۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک و فتح الله گولن هرگز موفق به تجزیه ترکیه نخواهند شد

پ.ک.ک و فتح الله گولن هرگز موفق به تجزیه ترکیه نخواهند شد

  • ۳ آبان ۱۳۹۵
  • ۱۶۶ بازدید
  • ۰

بنعلی یلدریم، نخست وزیر ترکیه خطاب به مردم در استان افیون قره حصار اظهار داشت که گروه‌های تروریستی فتو و پ.ک.ک هرگز موفق به تجزیه ترکیه نخواهند شد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی ،بنعلی یلدریم٬ نخست وزیر ترکیه پس از سخنرانی در اختتامیه بیست وپنجمین نشست مشورتی حزب عدالت و توسعه، خطاب به مردم در ساختمان شهرداری شهرستان سینان پاشای استان افیون قره حصار ترکیه گفت: “مطمئن باشید که نه گروه خشونتگرا و تروریستی فتو و نه گروه تجزیه طلب پ.ک.ک، هرگز موفق به تجزیه ترکیه نخواهند شد. هرگز نمی توانند برادری و همبستگی این ملت را خدشه دار کنند. حضور مردم در میدان شهرستان سینان پاشا نیز تاکیدی بر این موضوع است”.

ادامه سخنان نخست وزیر ترکیه در جمع مردم به شرح زیر است:

– اعضای حزب در این نشست به موضوعاتی همچون گذشته ترکیه و نحوه تاسیس آینده ای روشن برای کشور به بحث و ارزیابی پرداختند.

– متاسفانه امروز در سرزمین های سابق عثمانی٬ اثری از آرامش دیده نمی شود، ولی نگران نباشید ما ۷۹ میلیون فرزند اصیل ترک و نوادگان عثمانی، صلح و برادری را در این منطقه تامین خواهیم کرد. کسی ما را نصیحت نکند٬ هیچ کس در این منطقه بدون در نظر گرفتن نقش ترکیه نمی تواند اقدامی انجام دهد. ما تمامی محاسبات به عمل آمده بدون در نظر گرفتن ترکیه را به هم می زنیم و زیر و رو می کنیم.

– اصلا نگران نباشد٬ هیچ کسی و یا نیرویی نمی تواند وحدت مردم ما را از بین ببرد. هیچ کس موفق به تجزیه ترکیه نخواهد شد. ملت ما شکست نمی خورد و این وطن تجزیه نمی شود.

– مردم این استان و شهر نیز همانند سراسر ترکیه در شب ۱۵ جولای پاسخ لازم و درس خوبی به گروه تروریستی فتو دادند. عزم راسخ شما مانع تحقق یافتن توطئه های خائنانه فتو شد. خدا از شما راضی باشد.

– شما خواست خود را بگویید و ما نیز به مورد اجرا خواهیم گذاشت. وظیفه ما خدمت کردن است. نیروی ما از ملت ماست. خدمت به این ملت عبادت است. وقتی وارد این راه شدیم به خود گفتیم که زندگی انسانها را تامین بکن تا ادامه دولت ممکن شود. امپراتوری عثمانی٬ پدران و اجداد ما با لحاظ کردن این اصل سرپا ماندند و موفق به انتقال آرامش٬ عشق٬ صلح٬ برادری و همبستگی به سه قاره شدند. آنها در دین و زبان کسی دخالت نکردند و تنها با خود آرامش آوردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *