۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی صبور باشند

  • ۲۵ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۱۲ بازدید
  • ۰

نماینده ی حزب اتحادیه ی میهنی کردستان عراق در ترکیه بر این باور است که در ترکیه تغییرات مثبتی برای کردها به وجود آمده و برای تغییرات بیشتر، نیاز به بردباری وجود دارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :بهروز گلالی نماینده ی حزب اتحادیه ی میهنی کردستان عراق در ترکیه دیروز در سلیمانیه و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آناتولی درباره ی شرایط سیاسی کردهای ترکیه گفت:«اگر چه نخست وزیر اردوغان در روز اعلام مفاد و محتوای بسته ی دموکراسی نام کردها را بر زبان نبیاورد اما شواهد نشان می دهد که تمام بندهای این بسته به خاطر احقاق حقوق کردها تدوین شده و در ترکیه ای که روزگاری منکر وجود کردها و منکر موجودیت زبان کُردی بود، هم اکنون تغییرات مثبتی به وقوع پیوسته است.»
وی در ادامه افزد:«پ.ک.ک و حزب صلح و دموکراسی باید بردبارانه به مذاکرات خود ادامه دهند و حتی اگر دولت اردوغان از اعطای امتیازات بیشتر، امتناع بورزد، باز هم باید به تلاش های سیاسی و گفتگوهای خود ادامه داده و ناامید نشوند. من همواره به این دوستان می گویم؛ شما اندکی عجول هستید. خود ما به عنوان اقلیم کردستان عراق یک روزه به موقعیت فعلی نرسیده ایم و روزگاری در کرکوک یک شبکه ی تلویزیونی هر هفته نیم ساعت آواز کُردی پخش می کرد و همه ی ما بی صبرانه منتظر بودیم تا آن نیم ساعت برنامه را از دست ندهیم. شما هم باید صبور باشید و باور کنید که معضل کردها، چیزی نیست که یک شبه و یک ساله حل شود.»
گلالی در پایان به این موضوع اشاره کرد که مام جلال طالبانی با انجام گفتگوهای سازنده ی خود با تورگورت اوزال رییس جمهور وقت ترکیه در سال ۱۹۹۳ نقش مهمی در مذاکرات صلح در ترکیه ایفا کرده است. وی همچنین با اعلام این که شکست حزب اتحادیه ی میهنی در انتخباات اخیر اقلیم دلایل فراوانی دارد؛ به این موضوع اشاره کرد که تا زمانی که مام جلال نفس بکشد، رهبر حزب خواهد ماند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین