۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ ک ک و جنگ برادرکشی در کردستان سوریه

پ ک ک و جنگ برادرکشی در کردستان سوریه

  • ۱۶ آذر ۱۳۹۵
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

دبیر کل احزاب کردستان سوریه (ANKS) گروه پ ک ک را به راه اندازی جنگ برادرکشی در کردستان سوریه متهم نمود.
به گزارش سرویس بین المل انجمن بی تاوان: کردستان سوریه وارد فاز جدیدی از درگیری و خونریزی ها می شود. ادعاهای پ ک ک مبنی بر اینکه ، «پ ک ک » تنها نماینده قانونی و مشروع کردهاست ، از بدو تاسیس تا کنون این گروه تروریستی تجزیه طلب را در تقابل با سایر احزاب کُردی قرار داده است . بنابراین از این منظر می توان گفت که احزاب کُردی اولین دشمن پ ک ک در رسیدن به قدرت و حاکمیت بر کردها محسوب می گردد.
دخالت های بی مورد پ ک ک در کردستان سوریه و عراق از مهم ترین موضوعات چالشی منطقه بحساب می آید. مسلح بودن عناصر گروه و همچنین نداشتن هیچ گونه ابایی در قتل و کشتار افراد غیرنظامی مهم ترین عامل سکوت کردها و احزاب منطقه در برابر پ ک ک می باشد.
سوزاندن پرچم کردستان عراق زمینه ساز اعلام نفرت و انزجار کردها بر علیه پ ک ک گردید و اکنون چند روزی است که کردها با تجمع در خیابان ها سیاست ها و رویکرد نظامی پ ک ک در منطقه را محکوم می نمایند.
علاوه بر مردم کُرد احزاب نیز به همراهی با مردم برخواسته و با صدور بیانیه های عملکرد پ ک ک را محکوم می نمایند.
ابراهیم برو دبیر کل احزاب وابسته به بارزانی در کردستان سوریه (ANKS) اعلام کرده ، حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) شاخه سوری پ ک ک جنگ برادر کشی در کردستان سوریه به راه انداخته است. ابراهیم برو نیز با انتقاد از سیاست های خصمانه پ ک ک در کردستان سوریه اظهار نمود: «حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) بصورت یکجانبه مسلح بوده و اجازه انتقاد به هیچ کسی را نمیدهد و هر روز تلاش می نماید با ایجاد توطئه گری در کردستان سوریه جنگ برادر کشی به راه اندازد، چرا که جان آدم ها برای انان ارزشی ندارد .»
ابراهیم برو در ادامه افزود:«حزب اتحاد دمکراتیک اجازه نمی دهد سایر احزاب فعالیت فرهنگی ، مدنی و سیاسی داشته باشند و بدنبال جنگ نظامی با سایر احزاب کردستان سوریه است چون که آنان تسلیحات نظامی بیشتر در اختیار دارند.»
حضور نظامی پ ک ک در هر منطقه ای جنگ و خونریزی به بار داشته و کردها از این وضعیت به ستوه آمده اند ولی بی رحمی پ ک ک نسبت به انتقاد از حزب سبب سکوت کردها شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین