۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک مواضع خود در مورد بسته ی دموکراسی را اعلام می کند

پ.ک.ک مواضع خود در مورد بسته ی دموکراسی را اعلام می کند

  • ۱۳ مهر ۱۳۹۲
  • ۲۸۹ بازدید
  • ۰

رمزی کارتال اعلام کرد که شورای رهبری پ.ک.ک برای اعلام مواضع خود در مورد بسته ی دموکراسی یک نشست مهم تشکیل داده و نتایج آن را با مردم در میان می گذارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس، رمزی کارتال از سران پ.ک.ک در اروپا، در مورد اصلاحات دموکراتیک و اعلام مفاد پیشنهادنامه ی موسوم به بسته ی دموکراسی توسط نخست وزیر ترکیه، نظرات خود را در یک گفتگوی کوتاه تلفنی با خبرنگار کردپرس در میان گذاشت. وی در مورد مفاد این بسته گفت:« متاسفانه تصمیمات و مفاد اعلام شده توسط نخست وزیر ترکیه، توان حل معضلات کردهای ترکیه را ندارد و پاسخ گوی انتظارات رهبر ما آپو و توقعات پ.ک.ک در چهارچوب مذاکرات صلح نیست. با بررسی اجمالی بندهای این بسته، به خوبی متوجه می شویم که این جملات، صرفا به نیت کمک به کمپین انتخاباتی حزب عدالت و توسعه و تلاش برای جذب آرای مردم نوشته شده و هدف کلانی به نام استقرار صلح و دموکراسی در آن وجود ندارد. ضرباهنگ کند و تعلل دولت اردوغان در مسیر مذاکرات صلح، پیش از هر چیز دلیل انتخاباتی دارد و اردوغان نمی خواهد آرای حزب خود را از دست دهد و حتی حاضر است مساله ی کلانی به نام صلح و راهبرد حل معضلات کردها را نیز فدای این موضوع کند.»
از رمزی کارتال پرسیدیم: پ.ک.ک در پاسخ به بسته ی مزبور چه تصمیمی اتخاذ می کند؟ آیا ممکن است این موضوع بر ادامه ی مذاکرات و یا مساله ی عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک تاثیر بگذارد؟ وی در پاسخ گفت:« ما همه ی کردها را به حضور در میدان فعالیت سیاسی و دموکراتیک فرا می خوانیم و می خواهیم سیاست های حزب عدالت و توسعه را با ابزارهای دموکراتیک محکوم کنیم. واقعیت این است که حزب عدالت و توسعه نگاهی سطحی و عمل گرایانه به مساله ی صلح دارد و به جای درپیش گرفتن راه صلح و گفتگو، به دنبال آن است که وقت بیشتری برای رسیدن به اهداف حزبی و انتخاباتی خود در اختیار داشته باشد. همچنان که می دانید عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک و خروج آنان از خاک ترکیه، به دستور شواری رهبری پ.ک.ک متوقف شده است. این شورا طی روزهای آتی، با تشکیل یک نشست مهم و با اعلام تصمیمات خود برای افکار عمومی، مواضع خود را در خصوص قدم های بعدی مذاکرات، اعلام می کند.»
رمزی کارتال در پایان اعلام کرد که پ.ک.ک برای رسیدن به تصمیم نهایی و بررسی موانع پیش روی مذاکرات صلح، به بررسی همه ی جوانب می پردازد و نظرات نهایی خود را به صورت شفاف و گویا با افکار عمومی و حکومت ترکیه در میان خواهد گذاشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *