۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک عناصر داعش را به اروپا منتقل می کند

پ.ک.ک عناصر داعش را به اروپا منتقل می کند

  • ۷ دی ۱۳۹۶
  • ۴۵۳ بازدید
  • ۰

روزنامه استار چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(YPG) عناصر داعشی را از مسیر ترکیه به اروپا منتقل کرده و بابت این انتقال از هر نیروی داعشی، پنج هزار دلار دریافت می کنند.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از  وبسایت اینترنتی روزنامه استار در خبری نوشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع موثق محلی، نیروهای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به ی.پ.گ  (YPG) هر یک از عناصر گروه تروریستی داعش را که چندی پیش تحت نظارت آمریکا از شهر رقه خارج شدند، با دریافت پنج هزار دلار و از مسیر ترکیه به صورت مخفیانه و قاچاقی به اروپا منتقل می کنند.
به نوشته این رسانه، نیروهای ی.پ.گ عناصر داعش را از طریق شهرهای مرزی کوبانی، قامیشلی و تل ابیض وارد ترکیه کرده و از آنجا به اروپا منتقل می کنند.
عناصر گروه تروریستی داعش ماه نوامبر سال جاری با کمک نیروهای کرد سوری و تحت نظارت آمریکا از شهر داعش خارج شدند و محل انتقال و اقامت بعدی آنها به معمایی تبدیل شد.
بنا بر ادعای رسانه های ترکیه، بسیاری از تروریست‌های داعش همراه با خانواده‌های خود ماه اکتبر ۲۰۱۷ میلادی با حمایت شبه نظامیان پ.ک.ک و تحت نظارت آمریکا از شهر رقه خارج و به کشورهای مختلف منتقل شدند.
بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند این امر به دنبال توافق پنهانی میان نیروهای آمریکا و داعش اتفاق افتاده است.
روزنامه آکشام ترکیه در همین ارتباط نوشت: اعزام نیروهای داعش به سایر کشورها، عدم بازپس گیری سلاح های مدرن از گروه های تروریستی پس از خروج داعش، انتقال نیروهای داعش به صورت غیرقانونی به سایر کشورها توسط قاچاقچیان کُرد و تقویت روابط پنهانی و دوستانه میان پ.ک.ک و داعش نشان می دهد که پس از این، رخدادهای متفاوتی در جغرافیای گسترده تری پیش روی کشورهای جهان به خصوص خاورمیانه و اروپاست.
روزنامه استار ترکیه اعلام کرد: خروج نیروهای داعش از رقه و انتقال سلاح های سنگین آنها با حمایت آمریکا به عراق، هدفی جز نوسازی و سازماندهی مجدد این تشکیلات تروریستی در عراق ندارد و بی تردید پس از تجدید قوا، در آینده ای نزدیک به مرزهای ترکیه اعزام خواهند شد.
ایلنور چویک مشاور ارشد اردوغان هم ماه گذشته میلادی در مقاله ای با عنوان ‘ناجی داعش رسوا شد’ نوشت: خروج نیروهای داعش از رقه با تامین امنیت و حفاظت آنها از سوی نیروهای پ.ی.د و تحت نظارت آمریکا چگونه امکانپذیر است زیرا داعش و پ.ی.د در جبهه مقابل هم بودند.
وی افزود: در پاسخ به این سوال باید گفت که اتحاد پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ برای نجات داعش به خودی خود صورت نمی گیرد بلکه در این موضوع اثر انگشتان طراحان سازمان سیا و پنتاگون آمریکا وجود دارد.
به نوشته چویک، چشم پوشی آمریکا از ورود عناصر داعش به خاک برخی کشورهای اروپایی و همچنین ترکیه حاکی از پیاده سازی سناریوی جدید آمریکایی است که این ستیزه جویان داعشی در آینده ای نزدیک مجری آن خواهند بود.
به نوشته روزنامه ینی شفق ترکیه، گروه تروریستی داعش در توافقی پشت پرده با آمریکا متعهد شده که در مقابل خروج امن یکهزار و ۳۰۰ تروریست داعشی از شهر رقه، کنترل منابع نفتی جفرا در منطقه دیرالزور را به نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د واگذار کند.
به نوشته این رسانه، مذاکرات نیروهای آمریکایی با گروه تروریستی داعش بر عهده برت مک گورک نماینده ویژه آمریکا در مبارزه با داعش بود که با این گروه تروریستی در شهرهای رقه، دیرالزور، موصل و تلعفر ۶ توافقنامه امضا کرد.

منبع:کورد هوال

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین