۲۹ اسفند ۱۴۰۲

«پ ک ک» عامل انفجار در شهر وان ترکیه

  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
  • ۲۲۶ بازدید
  • ۰

دولت آنکارا می‌گوید هدف از انفجار شهر «وان» آسیب زدن به ساختمانهای دولتی از جمله مرکز فرمانداری بوده و احتمالا «پ ک ک» برای انتقام جویی از اخراج ۲۴ شهردار کُرد دست به این اقدام زده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از رویترز، شبه نظامیانی که گمان می رود به نیروهای مسلح کُرد وابسته بوده اند، ساعاتی پیش با انفجار یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده در نزدیکی ساختمان فرمانداری شهر «وان» در جنوب شرق ترکیه دستکم تعداد ۲۷ نفر را مجروح کردند.

 در این انفجار که در مرکز شهر و در فاصله ۲۰۰ متری ساختمان فرمانداری به وقوع پیوست، تعدادی از خودروها و ساختمان های نزدیک محل حادثه نیز دچار حریق شدند.

جنوب شرق ترکیه از زمان برهم خوردن آتش بس میان اعضای «پ ک ک» و نیروهای دولتی در سال میلادی گذشته به دفعات شاهد حملات بمب گذاری بوده است.

نیروهای امنیتی ترکیه حمله اخیر را نیز به اعضای پ ک ک نسبت می دهند حال آنکه تا کنون هیچ گروهی به طور رسمی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.

این حمله تنها یک روز پس از آن اتفاق می افتد که دولت آنکارا شهرداران ۲۴ شهر ترکیه را به اتهام همدستی با پ ک ک از کار برکنار کرد و اعتراضات شدیدی را موجب شد. شهرداران چهار شهر از توابع استان وان نیز در شمار افراد مورد غضب دولت آنکارا بوده اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در پاسخ به چرایی برکناری این افراد از وجود شواهدی مبنی بر کمک رسانی آنها به شبه نظامیان کرد مخالف دولت خبر داد.

 این در حالی است که حزب «دموکراتیک خلق» ترکیه که به لحاظ اهمیت سومین رتبه پارلمانی را به خود اختصاص می دهد و مدافع حقوق اکراد این کشور است، اقدام اخیر اردوغان را نوعی کودتای اداری توصیف می کند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *