۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ ک ک دست به دامان دولت ترکیه شد

  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
  • ۲۰۱ بازدید
  • ۰

ترکیه مخالف ایجاد سیستم فدرالیزیم در کردستان سوریه بود ،بنابراین با مقامات روس مذاکراتی انجام داده تا مانع از ایجاد این طرح در شمال سوریه شود.

 

به گزارش انجمن بی تاوان ،مذاکره سیاسی ترکیه با روسیه نتیجه بخش بوده و روسیه در پیش نویس قانون جدید سوریه سیستم فدرالیزیم را در کشور سوریه منتفی اعلام کرد،این حرکت روسیه واکنش پ ک ک را در بر داشته و در این مورد بیانیه رسمی منتشر کرد.

صالح مسلم رئیس مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) شاخه سوری پ ک ک امروز در حرکتی غیر منتظره از دولت ترکیه در خواست مذاکره نمود.

رئیس شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) اعلام کرد: اگر ترکیه بخواهد ما آماده ایم با این کشور گفتگو کنیم.  صالح مسلم در مصاحبه با روزنامه عکاظ چاپ ریاض گفت: ما سیستم فدرالی مشابه سیستم اقلیم کردستان عراق ایجاد نمی کنیم ، زیرا سیستم فدرالی در اقلیم کردستان مبتنی بر ملی گرایی کُردی است. وی افزود: ا ما خواهان دولت ملی نیستیم زیرا فلاکت های اقلیم کردستان به خاطر سیستم ملی است.

رئیس PYD  همچنین هر گونه ارتباط با ایران را رد کرد و گفت: کردهای ایران خودشان می توانند مساله خود را حل کنند. وی همچنین اعتراف کرد که دستگاههای امنیتی حکومت سوریه در جزیره هستند و گفت با آنها رابطه ندارند.

صالح مسلم ارسال سلاح از سوی  آمریکا برای PYD را تائید کرد . مسلم افزود: با ترکیه هیچ مشکلی نداریم و اگر این کشور بخواهد آماده ایم گفتگو کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین