۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پ ک ک (حزب کارگران کردستان) چیست؟

  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
  • ۴۵۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کورد پاریز ، حزب کارگران کردستان (پ ک ک)، سال ۱۹۷۸ توسط عبدالله اوجالان تشکیل شد. پ ک ک سازمانی مسلح است که خود را به عنوان جنبش چریکی معرفی کرده و خواهان استقلال سرزمین های مردم کردستان می باشد که بین ترکیه، سوریه، ایران و عراق واقع شده است. این حزب در فهرست سازمان های تروریستی غالب کشورهای اروپائی از جمله فرانسه به ثبت رسیده است. بیش از ده سال است که حزب کارگران کردستان به چهار شعبه تقسیم شده : شعبۀ ترکیه، شعبۀ سوریه، شعبۀ عراق و پژاک (حزب حیات آزاد کردستان) در ایران، و شعبات دیگر، به شکلی که اعضای آن بتوانند تمام ممنوعیتهای مرزی را دور بزنند.

علاوه بر فعالیت های تروریستی، حزب کار کردستان مضنون است که از طریق قاچاق مواد مخدر و باج گیری امور مالی خود را تأمین می کند. موارد متعددی وجود دارد که این تردیدها را تأیید می کند.

اوت ۲۰۰۸، ندیم سون که خزانه دار حزب کار کردستان بود، در ایتالیا بازداشت شد و سپس او را به فرانسه فرستادند که مجوز بازداشت بین المللی علیه او را به جریان انداخته بود.

به مناسبت این بازداشت، کارشناسان ترکیه از بخش ضد تروریستی پرونده ای در مورد سازماندهی قاچاق مواد مخدر توسط حزب کارگران کردستان در اختیار مقامات پلیس فرانسه قرار می دهد.

بر اساس این پرونده، مواد مخدر از عراق ارسال می شده و از راه های مختلف به فرانکفورت منتقل گردیده و از آنجا در تمام اروپا پخش می شده است. سپس درآمد حاصل از فروش مواد مخدر به شعبات مختلف وابسته به حزب کارگران کردستان فرستاده می شده است.

در عین حال، عبدالله بایبازن(۱) که تا ۹۰ درصد قاچاق هروئین به انگلستان را طی ۲۰ سال تحت نظر داشته است و به همین علت  به ۲۲ سال زندان محکوم شد، و به همین ترتیب برادر او حسین بایبازن نیز به دلیل قاچاق هروئین توسط دستگاه قضائی هلند به حبس ابد محکوم شد. به گفتۀ روزنامه نگار بریتانیائی ژازون بنتو، درآمد حاصله برای تأمین مالی حزب کارگران کردستان به کار برده می شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین