۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پ.ک.ک باید از منطقه حذف شود!

  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
  • ۶۲ بازدید
  • ۰

معاون وزیر شهدا و انفال حکومت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که سازمان تروریستی پ.ک.ک و سایر گروه های مسلح باید از شنگال خارج شوند.

به گزارش انجمن بی تاوان، به مناسبت دهمین سالگرد تهاجم داعش به شنگال در ۳ اوت ۲۰۱۴ و کشتار ایزدی ها، مراسم بزرگداشتی در دهوک عراق برگزار شد.

در بخشی از این مراسم با حضور بستگان خود در این کشتار، نمایندگان ایزدی و مقامات دولتی، برای ایزدی ها شمع افروخته شد، شعر خوانده شد و مستندی از تهاجم سازمان تروریستی داعش به نمایش درآمد.

ناوصر نوری معاون وزیر شهدا و انفال اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه سازمان تروریستی پ.ک.ک و سایر گروه های مسلح باید از شنگال خارج شوند، گفت: اگر گروه های مسلح در آنجا حذف شوند، ما به عنوان این وزارتخانه، می تواند به کشف گورهای دسته جمعی ادامه دهد.”

وی افزود: ما می خواهیم عراق به عضویت دیوان بین المللی دادگستری درآید تا مشکلات شنگال حل شود و بستگان قربانیان غرامت دریافت کنند. عراق در سال ۲۰۰۵ به عضویت این دادگاه درآمد اما از آن خارج شد. همچنین تسهیلاتی را برای حکومت اقلیم کردستان فراهم خواهد کرد.”

سعید سردو، رئیس مرکز فرهنگی لالش که این مراسم در آن برگزار شد، گفت: “دولت عراق باید به کسانی که توسط داعش آسیب دیده اند غرامت بپردازد و جنایتکاران باید مجازات شوند. دولت باید برای پایان دادن به پرونده تشکیل شده در بین المللی ابتکار عمل کند. دادگاه کیفری (ICC) در مورد ایزدی ها.

سردو که همچنین خواهان اجرای توافق اربیل و بغداد است که بر اساس آن سازمان تروریستی پ‌ک‌ک از شنگال خارج می‌شود تا ایزدی‌ها بتوانند به خانه‌های خود بازگردند، گفت که اگر اوضاع در شنگال عادی شود، ایزدی‌ها می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین