۲۶ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک اعضای داعش را بنا به درخواست HDP آزاد می کند و انها را به ترکیه می فرستد

پ.ک.ک اعضای داعش را بنا به درخواست HDP آزاد می کند و انها را به ترکیه می فرستد

  • ۱۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۹۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : زنان و کودکان کرد داعش در اردوگاه های سازمان تروریستی PKK/YPG با واسطه گری HDP (حزب دمکراتیک خلقها)آزاد و به ترکیه آورده می شوند. در بین افراد داعشی کسانی که اطلاعات مربوط به HDP را درز کنند به ۴ ماه حبس انفرادی و شکنجه شدید محکوم می شوند.
سازمان تروریستی پ‌ک‌ک زنان و کودکان کرد الاصل را که در اردوگاه‌های ” الهول” و” روژ” سوریه می‌مانند، آزاد می‌کند، اگر کسی ضامنی از HDP بیاورد می توانند ازاد شوند . تنها زنان و کودکان کرد می توانند از این وضعیت در میان اعضای خانواده داعش سود ببرند.

نمایندگان PKK-PYD که به اردوگاه ها داعشی می آیند به طور خاص اظهار می کنند که “امتیازآزادی ” فقط شامل زنان و کودکان کرد های ترکیه تبار هستند و ترک ها نمی توانند از این وضعیت سود ببرند. تاکنون ۱۷ زن و ۳۲ کودک داعشی از اردوگاه ها آزاد شده و با وکالت HDP به صورت قاچاق وارد ترکیه شده اند. ساکنان اردوگاه “روژ” و “الهول” و یک زن آزاد شده گفته است که این مسئله جنبه مالی هم داشته و به طور متوسط بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار برای انتقال از سوریه به عراق و سپس ترکیه هزینه به پ ک ک پرداخت می شود.

زنی به نام” اومی صالح” که برای ازادی درخواست داده و به همراه شوهرش که عضو سازمان تروریستی داعش بوده در آگوست ۲۰۱۴ به سوریه رفته است، گفت که هنوز ۷۰ نفر از اعضای خانواده و بستگان وی که قبلا عضو داعش بودند همگی در اردوگاه روژ زندگی می کنند.” اومی صالح” با بیان اینکه شوهرش در سال ۲۰۱۷ در رقه کشته شده، کل ماجرا را یک کابوس بد توصیف کرد و اظهار داشت که شرایط اردوگاه هایی که ۳ سال است در آن نگهداری می شوند بدتر از زندان “گوانتانامو” است.” امو صالح” که اظهار داشت جلسات خصوصی از طرف پ ک ک با بسیاری از دوستانش از جمله خودش برگزار شده است، گفت: «نمایندگان PKK-PYD با خانواده من صحبت کرده اند و گفته اند باید وکالتی از HDP پیدا کنید تا اینکه ضامن شما شود وگفته شده در صورت پیدا کردن ضامن شما و فرزندانتان را از اینجا خارج می کنیم . این پیشنهاد نه تنها به من، بلکه به همه زنان کرد تبار داعشی نیز داده شده است . وتذکر داده اند که خانواده های ترک تبار نباید از این موضوع اطلاعی داشته باشند و ما را تهدید کردند که اگر اطلاعاتی در مورد HDP به بیرون درز کند، به ۴ ماه سلول انفرادی و شکنجه شدید روبرو خواهند شد
زن دیگری با نام “رمزیه صفیه” که به همراه ۳ فرزندش از کمپ “الهول” با وثیقه HDP بیرون آمده و با خانواده اش درشهر ” آدی یامان” ترکیه مستقر شده ، گفته است که قبل از آزادی او یک فیلم اعترافاتی از وی گرفته اند که حاوی اظهارات تند علیه MIT، ارتش ترکیه و رئیس جمهور ترکیه اردوغان است “صفیه” با بیان اینکه آنها از طریق سنجار به عراق رفتند و چند روزی در کوه ماندند، گفت: «سپس توسط واحد اطلاعات طالبانی، زانیاری، تحویل گرفته شدند و به زاخو منتقل شدند و به خانواده هایمان که به آنجا آمده بودند ما را تحویل دادند.
وی گفت: در اردوگاه پ.ک.ک به دلیل سوءتغذیه، شرایط نامناسب و عدم حمایت بهداشتی، کودکی را از دست دادم.
بر اساس آنچه که “امی اروا” یکی دیگر از زنان داعشی ساکن اردوگاه پناهندگان تحت مدیریت پ.ک.ک، که با او صحبت شده ، در کمپ برخی از مدیران HDP در جلساتی که شبه نظامیان PKK-PYD با زنان کرد برگزار می کردند، شرکت کرده است. در سال گذشته اعضای HDP که به اردوگاه می امدند به آنها می گفتند: «ما راضی نیستیم که هیچ کردی در اینجا باشد.” اومی اروا” با اشاره به اینکه او گفت: “ما همه شما را از اینجا بیرون می آوریم”، گفت و گوی آنها با نماینده HDP در اردوگاه را اینگونه توصیف کرد: انها گفتند که بسیاری از دوستان ما منظور HDP برای ازادی شما ها به اینجا آمده اند .
بسیاری از زنان و کودکان در اثر شرایط بد کمپ جان باختند. برخی از آنها توسط یورش داخلی در کمپ با بهانه های بازجویی از طرف پ ک ک برده شدند و بعدا نیامدند و ما هنوز از سرنوشت هیچ کدام خبری نداریم. حتی خودکشی هم بود.
لازم به یاد اوری است که پ ک ک در صدد است در آینده از عضوهای داعشی برای اهداف خود در ترکیه استفاده کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین