۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک: از شنگال و قندیل خارج نمی شویم

  • ۱ شهریور ۱۳۹۵
  • ۲۴۹ بازدید
  • ۰
رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک، تاکید کرد نیروهای این حزب، به‌ منظور حفاظت از کُردهای ایزدی وارد شنگال شده‌اند و از این منطقه و به‌ ویژه‌ قندیل،‌ عقب نشینی نمی کنند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  جمیل بایک در گفتگو با شبکه‌ تلویزیونی کُردی زبان NRT گفت: درخواست برای خروج نیروهای پ.ک.ک از شنگال، بی وجدانی است؛ چراکه‌ این نیروها برای کمک به‌ احزاب اقلیم کردستان از جمله‌ حزب دمکرات، اتحادیه‌ میهنی و نیز مردم اقلیم کردستان، وارد شنگال شده‌ و علیه‌ داعش جنگیده‌اند.
رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک افزود که‌ نیروهای این حزب به‌ منظور دفاع و حفاظت از کُردهای ایزدی به‌ شنگال رفته‌اند و اگر این نیروها وارد شنگال نمی شدند، نیروهای پیشمرگ نیز نمی توانستند ‌ وارد این منطقه‌ شوند.
وی تاکید کرد که‌ پ.ک.ک هیچ برنامه‌ای برای خروج نیروهای خود از شنگال و قندیل نداشته‌ و در این مناطق باقی می ماند و به‌ ویژه‌ قندیل را به‌ هیچ عنوان تخلیه‌ نمی کند.
بایک آمادگی پ.ک.ک برای مذاکره‌ و گفتگو با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و رهبر حزب دمکرات را اعلام کرده‌ و گفت که‌ پ.ک.ک حتی با دشنمان خود نیز وارد گفتگو می شود و بدیهی است که‌ با طرف های کُردی نیز گفتگو می کند.
نیروهای وابسته ‌به‌ ‌پ.ک.ک، پس از اشغال شنگال توسط داعش، در ۳ اوت ۲۰۱۴ وارد منطقه‌ شده‌ و حضور آنان در شنگال، موجب خشم و نارضایتی حزب دمکرات کردستان که‌ دارای اختلافات دیرینی با پ.ک.ک، است، شده‌ و بارزانی و دیگر مقامات حزب دمکرات، بارها خواستار خروج نیروهای پ.ک.ک از شنگال شده‌اند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین