۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک ابزار خشونت و خونریزی در عراق

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۳۴۱ بازدید
  • ۰

اولین گروه از اعضای مسلح گروهک تروریستی پ.ک.ک وارد اقلیم کردستان عراق شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : براساس خبر منتشر شده در سایت مشترک پ‌ک‌ک و پژاک، گروهی متشکل از ۱۵ عضو مسلح این فرقه‌ها از خاک ترکیه خارج و وارد خاک‌ اقلیم کردستان (شمال عراق) شدند. این پروژه بعد از مذاکراتی که مقامات سرویس امنیتی ترکیه با عبدالله اوجالان داشته‌، شروع و با دستور شخص وی از زندان امرالی در مراسم نوروز باستانی، وارد فاز اجرایی شد. بدنبال آن، مراد کارایلان طی یک نشست مطبوعاتی در ماه گذشته‌ی میلادی اعلام کرد که اعضای مسلح این فرقه‌ها در تاریخ ۸ می (۶ روز قبل) شروع به عقب‌نشینی خواهند کرد.
رسانه ها ی وابسته به گروهک سعی دارند ، عقب نشینی ۱۵ نفره از گروهک را به نوعی با اهمیت و مهم جلوه دهند و با بزرگ نمایی و تبلیغاتی گسترده در رسانه ها و فضای مجازی این موضوع را بازتاب می کنند.
اکنون تبانی اردوغان با اوجالان پ.ک.ک را از چاله در آورده و به چاه انداخت، دولت مرکزی عراق از همان ابتدا مخالف حضور اعضای پ.ک.ک در عراق بود و حضور پ.ک.ک را تهدیدی برای عراق می داند.ترکیه تا چند سال پیش حتی بارزانی را قبول نمی کرد اما اکنون بدون هماهنگی با دولت مرکری عراق با وی قرارداد نفتی نیز می بندد،ترکمن های کرکوک را بخشی از ترکیه می داند و حتی وزیر خارجه ترکیه به صورت خودسر نیز یکبار به کرکوک سفر کرد. این کشور با حمایت از گروههای تروریستی سوریه را به آتش کشیده و برای برنامه ریزی در عراق نیز با اسرائیل و آمریکا هماهنگ شده است .
یکی از گروههای تروریستی که قرار است در آینده در عراق و سوریه در راستای اهداف ترکیه فعالیت کند پ ک ک است . مذاکره و عقب نشینی در چارچوب آن صرفا توجیهی برای مضروعیت بخشیدن به عقب نشینی پ ک ک و فریب افکار عمومی است .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *