۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک آمریکا را شریک خود خواند

  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
  • ۲۶۴ بازدید
  • ۰

گروه تروریستی پ.ک.ک که ضربه سنگینی از عملیات های اخیر نظامیان ترکیه خورده است، در یک ادعایی، ایالات متحده آمریکا را شریک خود قلمداد کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :جمیل باییک یکی از سرکرده های گروه تروریستی پ.ک.ک در گفتگو با روزنامه آلمان، از ایالات متحده آمریکا درخواست کمک کرد.
باییک در یک ادعایی، ایالات متحده آمریکا را شریک گروه تروریستی پ.ک.ک خوانده و از این کشور خواسته که بین دولت ترکیه و این گروه میانجی گری کند.
این سرکرده گروه تروریستی پ.ک.ک گفت:” عبدالله اوجالان یک پیش نویس صلح را نوشت و ما از دولت ترکیه خواستیم که این تفاهم نامه صلح را بپزیرد. دولت ترکیه نه تنها قبول نکرد بلکه جنگی را علیه ما آغاز کرد که ما به هیچ وجه آن را قبول نخواهیم کرد. ما خواهان صلح با ترکیه هستیم و برای همین نیاز به یک میانجی گری هستیم که آمریکا می تواند آن را انجام دهد. در جنگ عین العرب آمریکا شریک ما بود. آمریکا و ما علیه داعش می جنگیم. ایالات متحده آمریکا بدون ما نمی تواند سیاستی را در خاور میانه انجام دهد”.
گفتنی است مراد کاراییلان یکی دیگر از سرکرده های گروه تروریستی پ.ک.ک چند روز پیش با تهدید شهروندان کُرد ساکن در مناطق غرب ترکیه گفته بود که در صورت پاکسازی اعضای پ.ک.ک در جنوب شرق ترکیه آنها نیز نابود خواهند شد.
این سخنان دو سرکرده گروه پ.ک.ک نشان می دهد که این گروه در حال نابودی کامل بوده و چاره ای جز صلح با دولت ترکیه را ندارد.
در عملیات های آغاز شده طی بیش از یک ماه گذشته، نزدیک به ۸۰۰تروریست پ.ک.ک توسط نظامیان ترکیه در جنوب شرق این کشور به هلاکت رسیده اند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *