۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ‌ک‌ک: حدکا مسؤل درگیری کِله‌شین است.

پ‌ک‌ک: حدکا مسؤل درگیری کِله‌شین است.

  • ۷ خرداد ۱۳۹۴
  • ۱۸۴ بازدید
  • ۰

تروریست های پ ک ک و دمکرات برای به اختیار گرفتن پایگاه های اخاذی و باج گیری از مردم کُرد ، در رسانه ها و فضای مجازی ماهیت ضدکُردی همدیگر را افشا می کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :در نتیجه‌ی حمله‌ی پ‌ک‌ک به اعضای مسلح حدکا در منطقه‌ی کِله‌شین، چند تن از اعضای این گروه کشته و زخمی شدند. پ‌ک‌ک دلیل این حمله را باجگیری و اخاذی اعضای حدکا از قاچاقچیان و کاسبکاران منطقه عنوان کرده بود. این در حالیست که حدکا هم در جواب گفته که پ‌ک‌ک خود سالهاست از طریق باجگیری و اخاذی از اهالی منطقه کسب درآمد می‌کند.
با شدت گرفتن تنش‌های فی‌مابین این دو گروه، پ‌ک‌ک با انتشار بیانیه‌یی دیگر، حدکا را مسؤل کشته و زخمی شدن اعضای این گروه معرفی کرده و آنرا متهم به همکاری با ترکیه و حزب دمکرات کردستان عراق علیه خود کرده است.
پ‌ک‌ک حضور اعضای حدکا در منطقه را برنامه‌یی از پیش تعیین و طراحی شده خوانده که با همکاری ترکیه و خانواده‌ی بارزانی‌ها عملی شده و هدف از آن هم مشغول کردن پ‌ک‌ک در موقعیت حساس کنونی دانسته که ارتباط مستقیمی با انتخابات آتی ترکیه و نامزدی حزب دموکراتیک خلق‌ها به عنوان شاخه‌ی شهری پ‌ک‌ک دارد.
پ‌ک‌ک گفته ترکیه و پارتی، حدکا را بازیچه‌ی دست خود قرار داده‌اند تا از این طریق به موقعیت کنونی پ‌ک‌ک در ترکیه ضربه وارد کنند! اما حمله‌ی پ‌ک‌ک به حدکا آنهم در مرزهای اقلیم کردستان با ایران، چه ربطی به موقعیت پ‌ک‌ک و ه‌دپ (حزب دموکراتیک خلق‌ها) در ترکیه دارد؟
در مقابل حدکا و پارتی هم پ‌ک‌ک را به همکاری با سپاه پاسداران متهم کرده‌اند. گفتنی است پ‌ک‌ک با حضور نیافتن در نشست درخواستی پارلمان اقلیم کردستان مبنی بر حل موضوع، باردیگر بر موضوع ضد پارتی خود اصرار کرد و تنش همچنان ادامه دارد.
در همین رابطه پ‌ک‌ک اعلام کرده که حدکا را از منطقه بیرون رانده‌اند. که حدکا هم در جواب گفته ما نه تنها عقب‌نشینی نخواهیم کرد، بلکه نیروهای بیشتری را به منطقه اعزام خواهیم کرد تا انتقام کشته و زخمی‌هایمان را بگیرند. لذا گفته می‌شود ۱۳۰ عضو حدکا و ۳۰ عضو حدک، آماده شده‌اند تا به کِله‌شین و قندیل رفته وانتقام بگیرند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین