۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام کنگره جوامع کرد: خندق های جزیره را پر کنید/بمب گذاری استانبول کار ما نیست

پیام کنگره جوامع کرد: خندق های جزیره را پر کنید/بمب گذاری استانبول کار ما نیست

  • ۲ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

کنگره جوامع کرد در پیامی از مردم شهر جزیره خواست تا خندق های حفر شده در محلات را پر کنند. این گروه همچنین هرگونه دست داشتن هوادارانش در بمب گذاری های استانبول را رد کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haber7، کنگره جوامع کرد پیامی را خطاب به هواداران خود در شهر جزیره صادر کرد. این پیام در راستای عمل به آنچه کنگره جوامع کرد پیشتر وعده آن را داده بودند، صورت گرفت.
کنگره جوامع کرد پیشتر اعلام کرده بود علی رغم تمام اقدامات ناامید کننده از جانب حکومت ترکیه از پیش نویس مذاکرات عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک حمایت می کند و جلوی اخلال در روند مذاکرات از جانب کردها را خواهدگرفت»؛ در همین راستا KCK در پیامی از اعضا و طرفداران خود در جزیره خواست تا خندق های کنده شده در این شهر را پر کنند.
در این پیام آمده است: پرهیز از وارد شدن به فتنه ها در طول روند مذاکرات و ایستادگی در مقابل خرابکاری ها از جانب هر کسی که باشد، مهم ترین اقدام در خصوص روند مذاکرات است. در همین راستا از تمام مردم کرد، به خصوص مردم جزیره و تمام اعضای خود و جوانان می خواهیم هوشیارانه رفتار کنند و با رفتار منطقی خود به تلاش های عبدالله اوجالان قدرتی بیشتر ببخشند. پر کردن گام به گام خندق های شهر جزیره در مقابل عملیات بازداشت و دستگیری و همچنین ظلم های پلیس این شهر، حسن نیت ما را اثبات خواهد کرد و از سوی دیگر در مقابل تلاش های عبدالله اوجالان نیز بهترین اقدام خواهد بود. بدون شک کردهای ترکیه و تمام ملت ترکیه با اراده ای آزاد به این روند دموکراتیک کمک خواهند کرد. مردم کرد ترکیه برای دموکراتیزه کردن کشور و حل و فصل مسئله کردها باید اراده ای قوی از خود نشان دهند.
کنگره جوامع کرد در خصوص بمب گذاری های اخیر استانبول نیز اعلام کرد: هیچ عضو و یا گروهی وابسته به ما چنین تصمیمی نگرفته و این بمب گذاری ها از جانب هیچ یک از اعضای ما صورت نگرفته است. از همان روزها تصاویری وجود دارد که پلیس حکاری در بعضی جاهای شهر اقدام به بمب گذاری کرده است ما تلاش خواهیم کرد تا این موضوع مشخص و شفاف شود. دستگیری برخی نیروهای پلیس در حکاری، تلاشها برای خرابکاری در روند مذاکرات را آشکار کرد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین