۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام های جدید اوجالان در ملاقات با سه نماینده ی کُرد: ترکیه اقدام لازم برای بازگشت اعضای پ.ک.ک را انجام دهد

پیام های جدید اوجالان در ملاقات با سه نماینده ی کُرد: ترکیه اقدام لازم برای بازگشت اعضای پ.ک.ک را انجام دهد

  • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۳۰۲ بازدید
  • ۰

اوجالان اعلام کرده که در شرایط دشواری قرار دارد اما از اینکه مذاکرات صلح را تاکنون ادامه داده پیشمان نیست.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : سه تن از نمایندگان کُرد نزدیک به پ.ک.ک در جزیره ی ایمرالی با رهبر زندانی این حزب دیدار و ملاقات کردند. دکتر ادریس بالوکن نماینده ی بینگُل، سری ثریا اُندر نماینده ی استانبول و پروین بولدان نماینده ی اغدیر، با هماهنگی وزارت دادگستری ترکیه، به مدت سه ساعت و در چهارچوب روند مذاکرات صلح به دیدار اوجالان رفتند.
دفتر مرکزی حزب صلح و دموکراسی از آنکارا نسخه ای از پیام های امروز اوجالان را برای کردپرس ارسال نموده است. در این پیام آمده است:«جناب اوجالان در این دیدار از کلیه ی عوامل فعال و همه ی خلقمان تشکر کرده و اعلام کردند که مردم، با وجود همه ی فشارها، حیله ها و نیرنگ ها، باز هم در مسیر حرکت دموکراتیک خود ثابت قدم ماندند و نتایجی به دست آوردند که باید آن را از منظر فعالیت های سیاسی سازماندهی شده، مهم دانست. جناب اوجالان فرا رسیدن روز جهانی کارگر را پیشاپیش به همه ی کارگران تبریک گفته و اعلام کردند که باید مراسم روز کارگر همچون یک جشن بزرگ برگزار شود و پیش از فرا رسدین این روز مهم، در یک نامه، به تفصیل درباره ی اهمیت نقش کارگران و ارتباط آن با مبارزات دموکراتیک نامه ای برای ما ارسال خواهد کرد».
در ادامه ی متن ارسال شده از سوی حزب صلح و دموکراسی آمده است:«جناب اوجالان در مورد مذاکرات صلح نیز اعلام کردند که کاراکتر این مقطع سیاسی در حال تغییر است و هر آن، هم امکان ارائه ی راهکارهای عمیق و پایدار و هم احتمال درگیری وجود دارد. اقدامات دولت می تواند راه بر بروز درگیری بگیرد و در صورتی که مسئولین به درستی قدم بردارند، امکلان حل معضلات وجود دارد. با آن که در شرایط دشواری هستم، از این که روند مذاکرات صلح را تا مقطع کنونی آورده ام، پشیمان نیستم و آن را مهم می دانم. این مقطع سیاسی ظرفیت آن را دارد که عمیقا در دموکراتیزه کردن ترکیه، نقش ایفا کند. طرفین را بر این مبنا به انجام وظایف خود دعوت می کنم. اگر اقتدار سیاسی کشور، تمایل دارد که نیروهای مسلح (اعضای پ.ک.ک) به جامعه بازگردند، باید زمینه ی قانونی و حقوقی آن را فراهم آورد و هر چه زودتر قانون بازگشت تصویب شده و دیگر اقدامات حقوقی لازم را انجام دهد».
ادریس بالوکن لحظاتی پیش در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی کُردی زبان Sterk tvاعلام کرد که اوجالان در این ملاقات پیوستن نمایندگان حزب صلح و دموکراسی (BDP) به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را یک اقدام صحیح و لازم دانسته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین