۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام مشترک احزاب کردی به مردم کُرد ترکیه

پیام مشترک احزاب کردی به مردم کُرد ترکیه

  • ۱۰ دی ۱۳۹۳
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰
احزاب اصلی کرد ترکیه در پیامی مشترک از کردهای این کشور خواستند تا در مقابل تحریکات اخیر محتاطانه و هوشیار عمل کنند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haberler، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و کنگره جوامع دموکراتیک (DTK) در پیامی مشترک خطاب به مردم کُرد ترکیه، آنان را دعوت به رفتارمحتاطانه کردند.
“علی شیمشک” رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک، در سخنانی گفت: اندیشه ای که در پی ایجاد دشمنی در روند مذاکرات صلح بود و با ایجاد درگیری به تحریک افکار عمومی می پرداخت با آگاهی ملت ما خوشبختانه به بار ننشت. این تله از داخل حکومت ترکیه طراحی شده بود.
نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها (
HDP)، حزب مناطق دموکراتیک (DBP) و کنگره جوامع دموکراتیک (DTK) که در مقابل ساختمان کنگره جوامع دموکراتیک جمع شده بودند به همراه فعالان مدنی و سیاسی کُرد ترکیه، پیام مشترکی در خصوص درگیری های اخیر صادر کردند. علی شیمشک که به نمایندگی از جمع این پیام را برای مردم و رسانه ها خواند، عنوان داشت: برای جلوگیری از ایجاد درگیری و فتنه ها در تمام ترکیه و در صدر آن در مناطق کردنشین مردم باید هوشیار باشند. ما به عنوان مردم کرد خود را بازیچه این گونه بازی های سازمان یافته نخواهیم کرد. درگیری های شهر جزیره، از جنس درگیری هایی نبود که در تاریخ کردهای ترکیه به ما تحمیل شده است. این یک حمله سازماندهی شده بود که بر اساس دستوراتی از جانب افراد خاص صورت گرفت. مردم ما با هوشیاری و آگاهی خود جلوی یک کشتار دیگر را گرفته و مانع قتل عامی بزرگ شدند. به عنوان فعالان سیاسی کرددر ترکیه خواستار این هستیم که از ایجاد درگیری میان کردها اجتناب شود.
شیمشک در ادامه ضمن تاکید بر این که، عاملان این حادثه چه کسانی بوده اند و چه هدفی را دنبال می کردند، اینها باید در اختیار افکار عمومی گذاشته شود، افزود: هفته هاست در شهرهای کردنشین ترکیه مردم را تحریک می کنند. افرادی درصدد هستند تا کردهای ترکیه را به درگیری های مسلحانه بکشانند. قصد دارند با طراحی بازی های مختلف و با ایجاد درگیری های مسلحانه در این منطقه خود را برحق نشان دهند. اظهارات ما در این خصوص در چارچوب اصول دموکراسی خواهد بود و به هیچ عنوان کاری نخواهیم کرد که به تحریک مردم منجر شود و با سازماندهی و پیش بینی فتنه های آنان به شکلی رفتار خواهیم کرد که تمام فتنه ها را از بین ببرد، چون ما می دانیم که این بازی ها در درون حکومت ترکیه طراحی شده است و هدف آن بر هم زدن زندگی صلح آمیز و برادرانه کردها در کنار هم است. آنان می خواهد در روند مذاکرات صلح مانعی به وجود آورند و از این طریق جلوی به ثمر نشستن روند مذاکرات را بگیرند.
علاوه بر این، روسای اتاق های بارزگانی شهرهای، دیاربکر، باتمان، وان، حکاری، بیتلیس، موش و سرت و اعضای دیگر بازارهای سهام ترکیه در سفری به شهر جزیره پیام دوستی و صلح را به مردم این شهر رساندند و حوادث چند روز پیش جزیره که منجر به کشته شدن سه شهروند کرد گردید را محکوم کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین