۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام عبدالله اوجالان به پ.ک.ک و حکومت ترکیه پس از درگیری های اخیر آگری

پیام عبدالله اوجالان به پ.ک.ک و حکومت ترکیه پس از درگیری های اخیر آگری

  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
  • ۵۵۷ بازدید
  • ۰
رهبر کردهای ترکیه پس از حوادث آگری، پیام هایی جداگانه خطاب به دولت ترکیه و سران پ.ک.ک صادر کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامه صباح، عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک پس از درگیری های اخیر منطقه دیادین در استان آگری میان نیروهای ارتش ترکیه و پ.ک.ک در اقدامی مهم، پیام هایی جداگانه برای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) وحکومت ترکیه فرستاده است.
در پیام عبدالله اوجالان به کنگره جوامع کرد (KCK) و تمام شاخه های نظامی وابسته به پ.ک.ک آمده است: تمام نیروهای مسلح پ.ک.ک در خاک ترکیه از مواضع خود عقب نشینی کرده و هیچ یک از نیروهای نظامی وابسته به پ.ک.ک وارد مناطقی که شهروندان عادی در آن اقامت دارند، نشوند. در طول زمان باقی مانده تا انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه هیچ نظامی وابسته به پ.ک.ک نباید با شهروندان عادی تماس برقرار کند. تمام شاخه های نظامی و سازمان های وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در طول این روند خود را از حوادث داخل ترکیه دور نگه داشته و اقدامی صورت ندهند.
همچنین بر اساس اخبار منتشر شده از منابع نزدیک به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) اعلام شده است: اظهار نظر شورای رهبری پ.ک.ک بعد از ابلاغ این پیام در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت. همچنین پ.ک.ک اعلام کرده است بر اساس خواسته عبدالله اوجالان تحقیق از نظامیانی که در درگیری دیادین حضور داشتند نیز در داخل سازمان آغاز شده است. بعد از این دیگر هیچ یک از نیروهای نظامی پ.ک.ک وارد درگیری با نظامیان ترکیه نخواهند شد.
لازم به ذکر است: بعد از درگیری های ۱۱ آوریل ارتش ترکیه و نظامیان پ.ک.ک در منطقه دیادین استان آگری، یالچین آکدوغان معاون نخست وزیری ترکیه به حزب دموکراتیک خلق ها اعلام کرده بود: به عوامل نظامی پ.ک.ک دستور دهید از مواضعی که در آن قرار دارند عقب نشینی کنند.
شایان ذکر است محتوای پیام عبدالله اوجالان به حکومت ترکیه رسانه ای نشده است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین