۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پیام آنکارا به‌ پ.ک.ک از طریق اتحادیه‌ میهنی کردستان

پیام آنکارا به‌ پ.ک.ک از طریق اتحادیه‌ میهنی کردستان

  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۶۶ بازدید
  • ۰

هیئت وزارت خارجه ‌ترکیه‌ در دیدار با دفتر سیاسی اتحادیه‌ میهنی کردستان(یکیتی) به‌ پ.ک.ک پیام داد که‌ علیرغم وقایع اخیر این کشور خود را به‌ روند مذاکرات صلح پایبند دانسته‌ و راه برای هر جریانی که‌ در چارچوب فعالیت سیاسی و مبارزه‌ دمکراتیک تلاش کند، باز است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی فریدون سینراغلو، معاون وزیر خارجه‌ ترکیه‌ که‌ به‌ همراه هیئتی از وزارت خارجه‌ این کشور،‌ به‌ اقلیم کردستان سفر کرده‌ و با مقامات اقلیم از جمله‌ رئیس اقلیم و احزاب سیاسی دیدار کرده‌ است، در دیدار با دفتر سیاسی اتحادیه‌ میهنی کردستان(یکیتی) پیامی را، برای قندیل اعلام کرد.
در اطلاعیه‌ای که‌ از سوی یکیتی در خصوص این دیدار منتشر شده‌، آمده‌ است که‌ سینراغلو ضمن اینکه‌ موفقیت کردها در انتخابات پارلمانی اخیر ترکیه‌ را مرهون آغاز مذاکرات صلح از سوی دولت این کشور دانسته، اعلام کرده‌ که‌ ترکیه‌ علیرغم وقایع چند روز گذشته،‌ خود را پایبند به‌ روند مذاکرات صلح می داند و راه برای هر جریانی که‌ در چارچوب فعالیت سیاسی و مبارزه‌ دمکراتیک تلاش کند، باز است و در این راستا پیامی را از طریق یکیتی، به‌ قندیل ارسال می کند.
وی همچین با اشاره‌ به‌ اهمیت روابط میان اقلیم و ترکیه‌، بر آمادگی کشورش برای همکاری و هماهنگی با اقلیم کردستان در حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ تاکید کرد.
در مقابل کوسرت رسول، معاون جلال طالبانی دبیرکل یکیتی، با اشاره‌ به تداوم روابط اقلیم و ترکیه‌، گسترش همکاری و هماهنگی در مبارزه‌ با داعش را برای حفظ امنیت منطقه‌ ضروری دانست.
وی با اشاره‌ به‌ انفجار تروریستی اخیر در شهر کرد نشین پرسوس ترکیه‌، نگرانی یکیتی را از به‌ گفته‌ وی ” وقایع نامطلوب و ناخواسته‌ اخیر” ابراز کرده‌ و لازم دانست که‌ ترکیه‌ با بازگشت به‌ مذاکرات صلح، مسائل و مشکلات را حل کرده‌ و اجازه‌ داده‌ نشود که‌ این وقایع تاثیر منفی بر پروسه‌ صلح در ترکیه‌ بر جای بگذارد.
در بخش دیگری از این دیدار ملا بختیار، مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی یکیتی مام جلال را طراح و بنیان گزار روند مذاکرات صلح میان دولت ترکیه‌ و کردها دانسته‌ و تاکید کرد که‌ یکیتی همان استراتژی و سیاست مام جلال را دنبال کرده‌ و به‌ هیچ عنوان روابط خود را با جریان ها و طرف های سیاسی، تحت تاثیر جریان و طرف هایی دیگر، سازمان دهی نمی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین