۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ”پژاک” نیروهایی مسلح به سوریه خواهد فرستاد.

”پژاک” نیروهایی مسلح به سوریه خواهد فرستاد.

  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
  • ۱۷۵ بازدید
  • ۰

پژاک شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان ترکیه پ ک ک ، دوشنبه ۱۴/۰۵/۹۲ با انتشار بیانیه ی آمادگی لازم برای اعزام نیروهای نظامی خود به کشور سوریه را اعلام کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پژاک رسابقه ی طولانی در قتل و کشتار افراد غیرنظامی و بی گناه دارد ولی اکنون این گروهک ظالم با فرقه ی بدتر از خود مواجه شده است که کُردهای بی دفاع و غیر نظامی کردستان سوریه را قتل و عام می کند. فرقه ی جهادی القاعده گروهکی است که در نقطه مقابل با پ ک ک و زیر شاخه های تروریستی آن قرار گرفته است. این فرقه ی افراطی اخیر طی فتاوایی در مناطق شرق سوریه اعلام کرد، که ریختن خون کردها مبحاح می باشد.
پژاک هم در راستای حمایت از شاخه ی سوری پ ک ک ،قتل و عام مردمان کردستان سوریه را بهانه قرار داده و قصد دارد ،نیروی های مسلح خود را به سوریه اعزام کند.

براساس بیانیه ی منتشر شده توسط گروهک تروریستی پژاک ، گروه های جهادی القاعده عملیات تجاوز و قتلی که علیه مردمان کرد سوریه انجام می دهند . نیازمند اقدام جمعی دیگر بخش های کردستان دانسته و جوانان اقلیم کردستان را مکلف کرد تا به مسئولیت های خود در این زمینه عمل کنند.

پزاک در ادامه افزود :همانگونه که از مبارزات ملت کرد خود در کردستان سوریه حمایت معنوی و سیاسی کردیم، اکنون آمادگی خود را برای اعزام نیروهای مسلح خود به آن جا اعلام می کنیم، چرا که ارتش ما، ارتشی ملی و انقلابی است و آماده است به وظیفه ملی خود هرجا که باشد عمل کند. وظیفه اخلاق از سوی برادران کردمان در دیگر مناطق کردستان بر دوش ماست که با شرافت به آن عمل خواهیم کرد.”

از سویی، شیرازد یزیدی سخنگوی رسمی شورای مردم کردستان سوریه ، بازوی سیاسی حزب اتحادیه دموکراتیک، به روزنامه ”الشرق الاوسط” گفته است: ”آن چه که در منطقه تل الابیض روی داد و اکنون در الرمیلان و العین در حال تکرار است، نشان از نوایای مخفی برخی طرف ها در سوریه دارد که قصد دارند تجربه حکومت کردی را که به همه مردم سوریه ارائه دادیم، از میان ببرند؛ نمونه ای که همزیستی و برادری به دور از فرقه گرایی و نژاد پرستی نماد آن بود. اما با این وجود آن چه امروز از عزم جوانان کرد و آمادگی آن ها برای از جان گذشتگی به منظور دفاع از آزادی و حقوقشان می بینیم، نشان دهنده این است که تمام توطئه های دشمنان، شکست خواهد خورد.”

در همین راستا، دولت اقلیم کرستان و نهادهای مدنی آن در تلاش هستند جوانان کردی که برای مبارزه علیه نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به جبهه النصره پیوسته اند را باز گردانند. اتحادیه علمای کردستان در بیانیه ای از جوانان کرد خواست فریب دعوت به جنگ در کنار جبهه نصرت را نخورند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *