۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پژاک مستقل نیست

  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۲
  • ۲۲۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از وبلاک ضد پژاک ،باردیگر سرکرده‌ی حزب کومله‌ در گفتگویی که با رادیو نوا داشته اعلام کرده که پژاک دارای هیچگونه استقلالی نیست و لذا نمی‌توان این فرقه‌ را در زمره‌ی احزاب سیاسی به حساب آورد.
عبدالله مهتدی بر این نکته تأکید کرد که پژاک شاخه‌یی از پ‌ک‌ک است که تماماً از سرکردگان این فرقه دستور می‌گیرد و هیچ استقلال سیاسی، نظامی و … را ندارد. مهتدی تاکنون بارها بر این موضوع تأکید کرده که پژاک دارای هویت سیاسی و نظامی نیست و از همه مهمتر در گروه احزاب اپوزسیون ایرانی محسوب نمی‌شود چراکه به قول مهتدی پژاک یک فرقه‌ی بی‌هویت و غیرایرانی است.

گفتنی است از همان بدو تأسیس این فرقه تاکنون، با تمام وجود سعی کرده‌اند احزاب کومله و دمکرات را جیره‌خوار جمهوری اسلامی نشان دهند و خود را پا‌ک‌ترین و اصیل‌ترین حزب کُردی معرفی کنند. این درگیری‌ها که بارها به حوزه رسانه نیز سرایت کرده، از نحوه‌ی تفکر عبدالله اوجالان (سرکرده‌ی زندانی این فرقه در جزیره‌ی امرالی) نشأت می‌گیرد که خود و فرقه‌های تحت امرش را در کانون قضیه‌ی کُردی تعریف کرده و بقیه احزاب و گروههای سیاسی را مشتی جیره‌خوار و خائن معرفی می‌کند که کومله و دمکرات به همراه سرکردگان آن (عبدالله مهتدی و مصطفی هجری) و همچنین خانواده‌ی بارزانی‌ها و حزب دمکرات کردستان عراق به سرکردگی مسعود بارزانی را نیز دشمن کُردها می‌شمارد و فقط خود را کُرد و حامی و ناجی کُردها می‌شناساند.

این درحالیست که هویت ضدکُردی این فرقه‌ها برای عموم آشکار شده است. قضیه‌ی مهم برای این فرقه‌ها ترانزیت مواد مخدر و جمع‌آوری سرمایه‌های کلان از این راه است و قضیه‌ی کُردی تنها پوششی است برای فریب نوجوانان و جوانان کُرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین