۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک فاش ساخت؛حسین یزدان پناه و پارتی،سناریوی قتل ۴ پیشمرگ ایلامی

پژاک فاش ساخت؛حسین یزدان پناه و پارتی،سناریوی قتل ۴ پیشمرگ ایلامی

  • ۱۵ مهر ۱۳۹۴
  • ۸۷۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل ازآکام نیوز ،همانطور که در خبرهای قبلی به اطلاع خوانندگان آکام نیوز،رسانده بودیم،گروهک تروریستی حزب آزادی کردستان شب جمعه گذشته مدعی شد،۳ پیشمرگ ایلامی این گروه،توسط یک عامل نفوذی که قصد ترور حسین یزدان پناه را داشته،کشته شده اند!

حسین یزدان پناه همان روز مدعی شد که رحیم مصفایی یکی از پیشمرگانش،قصد ترور او را داشته و این ۳ پیشمرگ خود را سپر او کرده اند و در نتیجه،گلوله ها به؛مهدی یارمحمدی،بهمن یارمحمدی و الله نور اندوز اصابت کرده و این سه تن در جا کشته شده اند!

ادعایی که بسیار مشکوک به نظر می رسید و نکته جالب توجه در این حادثه این بود که هر ۳ مقتول،اهل ایلام بودند!

به محض اطلاع از این موضوع،”پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز” با انتشار خبری،در این ارتباط،ضمن رد ادعای حسین یزدان پناه در خصوص توطئه ترور او،این حادثه را مشکوک دانسته و اعلام کرد که این پیشمرگان در توطئه ای درون گروهی به قتل رسیده اند.

متعاقب این خبر،یکی از اعضای گروهک حزب آزادی کردستان با ارسال نامه ای به آکام نیوز،اعلام کرد که یکی از کشته شدگان مهدی یارمحمدی از روبرو مورد اصابت دهها گلوله ضارب،قرار گرفته است.!

ادعایی که بلافاصله توسط خواهر مهدی یارمحمدی که برای مراسم تشییع برادرش از کردستان ایران به اربیل عراق سفر کرده بود رد شد.

آکام نیوز در مصاحبه ای اختصاصی که دو روز بعد،با خواهر مهدی یارمحمدی انجام داد،از وی سوال کرد که آیا ادعای حزب آزادی کردستان در خصوص نحوه تیرخوردن برادرش از روبرو را تایید می کند که نامبرده ضمن رد این ادعا اعلام کرد که،آثار تیرخوردگی بر روی جسد برادرش از پشت دیده شده و به هیچ عنوان،مهدی از روبرو تیر نخورده است!

همین موضوع شک و شبهات در خصوص این حادثه را بیشتر از قبل کرد و بر پیچیدگی معمای قتل پیشمرگان ایلامی گروهک تروریستی حزب آزادی کردستان افزود.

با بررسی برخی ادله و شواهد و قرائن موجود،و همچنین با استناد به اظهارات خواهر یکی از کشته شدگان،هر انسان فهیمی به دروغ بودن ادعای گروهک تروریستی حزب آزادی کردستان پی می برد.

اما در این بین،پژاک شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان،پ.ک.ک،روز گذشته در تلویزیون نوروز وابسته به این گروه،طی یک گزارشی،ابعاد تازه ای از سناریوی قتل عام پیشمرگان حزب آزادی کردستان را فاش ساخت.

پژاک،اعلام کرد که حسین یزدان پناه معاون سرکرده حزب آزادی کردستان،دستور قتل عام پیشمرگان ایلامی حزب آزادی کردستان را صادر کرده و در یک سناریوسازی،نقشه قتل ۴ پیشمرگ این گروهک را کشیده که تنها موفق به کشتن ۳ تن از آنها شده است.

پژاک همچنین اعلام کرد؛

تنها جرم این پیشمرگان ایلامی این بوده که این افراد قصد داشتند،صفوف حزب آزادی کردستان را ترک و به پژاک ملحق شوند که به دستور حسین یزدان پناه قتل عام شدند.

پژاک،این قتل ها را سناریویی غیرانسانی و وحشیانه از سوی حزب آزادی کردستان نامید و اعلام کرد که این ۴ نفر تلاش داشتند تا به صفوف پژاک و پ.ک.ک ملحق شوند که از سوی حزب آزادی کردستان و پارتی برای جلوگیری از ملحق شدن این ۴ نفر به پ.ک.ک و پژاک،از بین می روند و برای کشتن آنها به چنین سناریویی نیاز داشتند.

تلویزیون نوروز پژاک،روز گذشته در این خصوص،از زبان یکی از منابع خود در حزب آزادی کردستان اعلام کرد که این ۳ نفر بهمراه نفر چهارم که به ترور متهم شده است در سالن غذاخوری و در زمان صرف غذا بودند که چند پیشمرگ حزب آزادی کردستان به آنها حمله و همگی را تیرباران کرده اند.

نفر چهارم یعنی رحیم مصفایی در ردیف این ۳ نفر مشغول صرف غذا بوده که موفق به فرار از مهلکه شده و در ادامه دستگیر می شود.

گروهک تروریستی حزب آزادی کردستان،اعلام کرده بود که رحیم مصفایی قصد ترور سحین یزدان پناه را داشته که ۳ پیشمرگ این حزب از حسین یزدان پناه دفاع کرده و خود را سپر تیرها کرده اند!

اما پژاک این ادعا را صد درصد کذب محض خوانده و تاکید کرد؛

منابعی در داخل این حزب دارد که واقعیت ماجرا را اینگونه که اعلام شد برای رهبری پ.ک.ک و پژاک فاش کرده اند.

پژاک در ادامه به صحبتهای یردان پناه واکنش نشان داد و اعلام کرد که این ۴ پیشمرگ و حتی فرد ضارب از مدتها قبل با رهبری پ.ک.ک و پژاک برای ملحق شدن به این گروه در تماس بودند و حسین یزدان پناه و پارتی(حزب مسعود بارزانی)که متوجه این موضوع شده بودند،سناریویی را برای کشتن هر ۴ پیشمرگ ایلامی این گروه طرح ریزی کردند،که با ورود پیشمرگان اقلیم کردستان عراق موفق به کشتن فرد چهارم یعنی رحیم مصفایی نمی شوند و او دستگیر می شود.

سرکرده حزب آزادی کردستان با این سناریو به دو هدف می رسید؛

او از طرفی مانع فرار پیشمرگانش به پژاک می شد و از طرفی نیز می توانست از این فرصت استفاده کرده و با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به توطئه ترور خود،نامش بر سر زبان ها افتاده و نزد مقامات پارتی به محبوبیت بیشتری برسد.

سناریویی که با سکوت اپوزیسیون کردی و افشاگری روز گذشته تلویزیون نوروز پژاک ناکام ماند.

شایان ذکر است حسین یزدان پناه،دلیل سکوت گروهکهای کردی در خصوص این حادثه مشکوک را حسادت آنها به حزب آزادی کردستان اعلام کرد و مدعی شد؛

چون حکومت اقلیم کردستان عراق به دیگر گروهکهای کردی اجازه جنگ با داعش نداده آنها به حسین یزدان پناه حسادت می کنند و از او کینه به دل دارند!

با افشاگری روز گذشته پژاک،ابعاد بیشتری از این حادثه فاش شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین