۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک طراح به آتش کشاندن مدرسه،مسجد و پایگاه بسیج اسلام آباد ارومیه

پژاک طراح به آتش کشاندن مدرسه،مسجد و پایگاه بسیج اسلام آباد ارومیه

  • ۴ آبان ۱۳۹۶
  • ۴۴۳ بازدید
  • ۰

پ.ک.ک و پژاک براساس ایدئولوژپی منسوخ اوجالان بر این باورند که در زمان جنگ نباید هیچ دانش آموزی برای تحصیل به مدرسه برود.باید تمامی دانش‌آموزان کُرد به کوههای قندیل رفته و در جنگ با ارتش ترکیه پ.ک.ک را یاری نمایند.

به گزارش انجمن بی تاوان ،پ.ک.ک در جهت نیل به اهداف تروریستی ، به بهانه‌های واهی مدارسی که دانش‌آموزان کُرد در آنجا تحصیل می‌کنند را آتش زده و با اتهام زنی به معلمین ، مدیران و نظام جمهوری اسلامی تنش و ناامنی را بوجود می آورد .

نزدیکهای صبح است که کانال ناسیونالیسم کُردی، با به اشتراک گذاری یک لینک گروه تلگرامی هم وطنان کُرد نوار غربی کشور ایران اسلامی را جهت پیوستن به این گروه فرا می‌خواند.
با مرور پروفایل‌های مربوط به گردانندگان این گروه معلوم می‌شود که این گروه ،کار مشترک پژاک، پ.ک.ک ، کومله و دمکرات میباشد.

کانال ناسیونالیسم کردی که متعلق به حزب تروریستی دمکرات کردستان ایران است چند روزی است که به جهت شکست‌ سیاست‌های اربابانشان در عراق و جهت جبران و کاست فشار ایران بر علیه اقلیم، فراخوان حضور خلق کُرد در خیابانهای شهر کردنشین ایران را می‌دهد ولی این فراخوان‌ها هرگز جامه عمل به تن نمی‌پوشد.

خبرگزاری فرات متعلق به سازمان تروریستی پ.ک.ک ضمن انتقاد از این فراخوان‌ها پیشنهاد می‌دهد که ائتلاف احزاب تروریسم کُرد بایستی از نقطه حرف به نقطه عمل رسیده و مدیریت مبارزات خیابانی کردها در ایران از انحصار تروریست‌های دمکرات‌ها بیرون بیاید.

و دقیقا صبح فردای این پیشنهاد، گروه تلگرامی تازه تأسیس با عنوان پشتیبان مبارزه روژهلات در کانال ناسیونالیسم کردی مجال تبلیغ پیدا می‌کند.

با ورود به گروه و مشاهده انبوه اکانت‌هایی که به گروه جوین می‌شوند و همچنین هرج و مرج موجود در آن از شکل‌گیری تازه این مجموعه پرده برمی‌دارد.
هوداران پژاک و پ.ک.ک به سیاست‌های دمکرات‌ها اعتراض و آنها را ترسو خطاب می کنند!

ادمین های گروه با حرفه‌ای‌گری و با اتخاذ سیاست سئوال و جواب‌های پینگ-پونگی هواداران دو آتشه را به آرام‌شدن سوق می‌کنند.

یکی از ادمین‌ها پیشنهاد نظم بخشی و انسجام بیشتر به گروه را می دهد و در همان لحظه ادمین دیگری متنی را به عنوان متن و نقطه انسجام پین می‌کند.

در متن پین شده نوشته شده :

“دختر ۱۲ ساله‌ای در اسلام آباد اورمیه توسط یک سپاهی بازنشسته که مستخدم یک مدرسه بوده مورد تجاوز قرار گرفته و بایستی دامنه اعتراض به این مسئله که از دیشب شروع شده بزرگتر شده و به مسئله باشور (کردستان عراق) پیوند بخورد!”

همزمان با این رویکرد، اخبار تجاوز به سرعت برق و باد از طریق رسانه‌های تحت نفوذ تروریسم کُرد در فضای مجازی منتشر می‌شود.

و پازل‌ها جوری چیده شده‌ که در کمتر از چند دقیقه حتی روزنامه ایران وابسته به دولت نیز در دام خبری تروریست‌ها افتاده و بر خبر تجاوز صحه می گذارد!

تروریسم کُرد که طرح سناریوی آشوبش مو به مو به اجرا درآمده در ادامه ضمن فراخوان و تحریک مردم جهت اعتراض به این مسئله عناصر آموزش دیده‌اش را وارد معرکه کرده و دیری نمی‌کشد که دو مدرسه ،‌ماشین های پرسنل مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج به نام خشم مردم به آتش کشیده می‌شود!

بررسی‌ها و اظهارات فرمانداری و معاونت‌سیاسی استاندار و مدیرکل آموزش پرورش استان آذربایجان غربی نشان می دهد که مسئله تجاوز از بیخ و بن کذب محض بوده و اصل مسئله برخورد خارج از حیطه مستخدم مدرسه با دختردانش‌آموز کُرد بوده که والدین ایشان را جهت اعتراض به مدرسه کشانده و نهایتا با رضایت والدین دانش آموز مسئله فیصله یافته بوده است.

واکاوی کِش‌دار شدن این مسئله فرضیات و احتمالات زیر را دور از ذهن نمی‌کند:

۱٫یک یا چندین تن از طراحان این سناریو از بستگان و یا همسایگان آن خانواده کُرد معترض بوده‌اند.

۲٫این سیستم دقیقا متد تروریست‌های پ.ک.ک میباشد که در شرق ترکیه بسیاری از مدارس را به تعطیلی کشانده و پرسنل آموزش و پرورش را از آن مداس فراری داده است.
در تعطیلی مدارس بسیاری از دانش‌آموزان کُرد جهت حضور در کوه‌های قندیل مدیریت شده‌اند. پ ک ک همچنین در کارنامه تروریستی خود تخریب چندین مسجد در ترکیه را به ثبت رسانده است.
۳٫پیاده سازی این سناریو در محلی با ترکیب جمعیتی متشکل از کُرد و تورک صورت گرفته و با تحریک جامعه کُردی در آن محل ، مهاجرت هم وطنان کُرد آن محل را تسریع خواهد داد.

۴٫انتخاب اورمیه به عنوان محل اجرای این سناریو‌ها و انتشار جهت‌دار اخبار آن ، و ایجاد شکاف قومیتی و بهره بهره برداری از اختلافات قومیتی و اعتقادی در قالب‌های خبری جا خواهد انداخت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *