۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پژاک خواهان تجزیه ایران نیست

  • ۲۵ آبان ۱۳۹۵
  • ۳۴۳ بازدید
  • ۰

زیلان وژین رهبر جدید پژاک طرح مانیفست کردستان بزرگ را رد و پژاک را حزبی جدا از پ ک ک معرفی کرد؟!
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروه تروریستی پژاک با جریان فکری تشکیل کردستان یکپارچه و استقلال کُردها در خاورمیانه ، مناطق کردنشین ایران اسلامی را جولان گاه اهداف خود قرار داد. پژاک موظف به اجرای برنامه های تدوین یافته از سوی پ ک ک بوده و در راستای سیاست های پ ک ک قدم بر می دارد.
پژاک بمنظور همسو و هم رای نمودن کُردهای ایران اسلامی و بمنظور تشکیل کردستان مستقل ،از هیچ گونه فعالیتی در کردستان ایران دریغ نکرده ولی نتواست مقبولیت و جایگاه مردمی کسب نماید.
پ ک ک و پژاک پس از شکست های متوالی در عرصه نظامی و سیاسی تغییر رویکرد داده ، و افکار تجزیه طلبی خود را کنار و شعار خودمدیریتی و کنفدارلیسم را سر داده اند تا شاید بتوانند سایر اقوام را با خود همسو سازند.

مانیفست کردستان بزرگ از اساسی ترین پارامترهای تشکیل پژاک محسوب می گردد ،احزاب و سایر گروه های کُردی پژاک را به خاطر چنین افکار و ایدئولوژی حزبی غیر ایرانی قلمداد می کرده اند و مخالف سیاست های پژاک در کردستان ایران بوده اند.
نزدیک به ۲ سال است که سران گروه هرزگاهی در میان سخنان خود مخالفت فذقه با تجزیه طلبی مطرح می کرده اند ولی پس از برگزاری گنکره پنچم پژاک این موضوع یکی از مفاد مصوب گروه شده و پژاک را مخالف تجزیه طلبی ایران معرفی کرده اند.

رهبر جدید پژاک زیلان وژین در اولین مصاحبه رسانه ای خود بر این موضوع تاکید و اعلام کرده:پژاک جبهه مشترکی برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در جهت تشکیل نظامی دمکراتیک را پیشنهاد می‌کند و هرگونه اتهام تجزیه‌طلبی را رد کرده و پژاک را حزبی صرفا کردستانی نمی‌دانیم . رهبر جدید پژاک همچنین اعلام کرد پژاک خود را شاخه ایرانی پ.ک.ک. نمی‌داند اگرچه صحبت از رهبری معنوی عبد‌الله اوجالان می‌کند
تغییر رویکرد ۱۸۰ درجه ای پژاک پس از گنگره پنچم اندکی قابل تامل و بحث انگیز می باشد.
پژاک زیر مجموعه سیستم کنفدارلیسم جوامع کردستان ک ج ک بوده و هیچ گاه نمی تواند خود را حزبی مستقل و جدا از پ ک ک و افکار ایدئولوژیک گروه بخواند؟
رویکرد نوین پژاک بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و تلاش می نماید بدین شیوه افکار عمومی را فریب و گروه های معاند و ضدانقلاب را با خود هماهنگ نماید.
این شیوه پژاک نمی تواند اهداف گروه را تحقق بخشد چرا که ملت بزرگ ایران اسلامی پژاک را گروهی کاملا تروریستی می دانند و تحت هیچ شرایطی نمی توان نگرش ملت ایران را تغییر داد.
منبع:کیهان لندن

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین