۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک حق مداخله در امور کُردهای ایران را ندارد

پژاک حق مداخله در امور کُردهای ایران را ندارد

  • ۲ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۵۶ بازدید
  • ۰

به عقیده‌ی ما(احزاب اپوزسیون ایرانی)، پژاک بخشی از پ‌ک‌ک است و هیچگونه استقلال عمل و فکر ندارد و یک حزب ایرانی نیست، لذا حق مداخله در امور کُردهای ایران را ندارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عمر ایلخانیزاده سرکرده‌ی کومله زحمتکیشان کردستان ایران درخصوص کنگره‌ی ملی اربیل گفت:« اپوزسیون اقلیم حول محور دشمنی پ‌ک‌ک با حزب دمکرات کردستان و خانوده‌ی بارزانی در این کنگره‌ شرکت کرد.
ایلخانیزاده از تنش و درگیری احزاب و فرقه‌های کُرد ایرانی برای مشارکت در این کنگره و داشتن نماینده در کمیته‌ی برگزار کننده‌ی کنگره گفته و آینده‌ی آنرا مجهول می‌داند.
ایلخانیزاده گفته ما (سه شاخه‌ی منشعب کومله و دو شاخه‌ی منشعب دمکرات) که کلیه‌ی کرسی‌های کمیته‌ی برگزارکننده‌ی اختصاص داده شده به ایران را از آن خود کرده‌اند، پژاک را اغفال و یا فریب نداده‌ایم و از پژاک هم انتقاد کرده که چرا از دور این احزاب را تهدید می‌کند و به آنها اتهمات ناشایسته و نامشروع می‌زند؟

ایلخانی زاده درخصوص نارضایتی برخی جناح و گروهها از تشکیل این کنگره می‌گوید:«اپوزسیون حکومت اقلیم کاملاً ناراضی است چون معتقد است حزب دمکرات کردستان به سرکردگی مسعود بارزانی و اتحاد میهنی کردستان با سرکردگی جلال طالبانی، مخصوصاً این کنگره را به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل کردند تا از شرّ انتخابات پارلمانی برای مدتی دیگر نجات یابند و برای مدتی دیگر اقتدار و حکومت خود را تمدید کنند. پژاک و پاک هم مدام دستاویز جملات و کلمات ناشایست شده‌اند و بخاطر اینکه نتوانستند در کمیته‌ی برگزارکننده نماینده داشته باشند؛ سرعصیان برداشته‌اند.

وی در ادامه می‌گوید:« ما برای انتخاب ۵ عضو ایرانی به منظور شرکت در کمیته‌ی برگزارکننده، انتخابات برگزارکردیم و هرکس بطور مخفی رأی خود را در صندوق انداخته است، دست آخر که رأی‌ها را شمردند؛ این سه حزب موفق شدند. اما پژاک قهر کرد و در جلسه‌ی بعد از انتخابات شرکت نکرد و بعد از آنهم شروع به فحاشی و انتشار حرف‌های ناشایست درخصوص این احزاب زد.»
ایلخانیزاده در ادامه به این نکته هم اشاره می‌کند که به عقیده‌ی ما(احزاب اپوزسیون ایرانی)، پژاک بخشی از پ‌ک‌ک است و هیچگونه استقلال عمل و فکر ندارد و یک حزب ایرانی نیست، لذا حق مداخله در امور کُردهای ایران را ندارد. این سرکرده‌ی کومله می‌گوید ما که برای همگان شناخته‌شده‌ و قوی‌تریم حق مشارکت فعال در این کنگره را داریم نه پژاک که معلوم نیست از کجا آمده و چه می‌خواهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *