۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک بار دیگر سایر احزاب کردی را ضعیف و نا کارآمد خواند

پژاک بار دیگر سایر احزاب کردی را ضعیف و نا کارآمد خواند

  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۳۳۹ بازدید
  • ۰

شمال بشیری مهمترین دلیل تاسیس پژاک را ضعف و نا کار آمدی سایر احزاب و گروههای سیاسی عنوان کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : شمال بشیری از سرکردگان گروهک خشونت طلب و خونریز پژاک که خود را مسئول روابط خارجه‌ی پژاک می‌شناساند، در مصاحبه‌یی که اخیراً با رادیو نوا داشته، باردیگر با توجیهاتی تکراری و شعاری، درصدد بود در جواب مجری برنامه، تأسیس پژاک را یک ضرورت و مجبوریت تعریف کند و باردیگر دلیل حضور این فرقه را در مرزهای غربی کشور، ضعف دیگر احزاب و گروههای سیاسی نامید که شهرهای کردستان ایران و مرزها را کاملاً تخلیه کرده‌اند و به کردستان عراق فرار کرده‌اند.

شمال از دفاع مشروع بعنوان استراتژی نظامی پژاک تعریف کرد که در هر مکانی که لازم باشد اعضای این فرقه‌ها به حملات نظامی و تروریستی خود پناه خواهند برد. گفتنی است این دفاع مشروع همان دفاع مجهول یا حمله‌ از دید خشونت‌طلبان است که هرگونه حمله و عملیات تروریستی را برای خود مشروع می‌دانند. ناگفته نماند پژاک علی رغم همین راهکار خود نیز، تاکنون صدها کشته داده است و از تابستان سال ۱۳۹۰ هم که مجبور به عقب‌نشینی به عمق ۱۵ کیلومتری اقلیم کردستان شد، همچنان در سکوت مرگبار در دره‌های قندیل به سر می‌برد.

وی همچنین در خصوص برخی موضوعات دیگر از جمله شکست اعضای این فرقه در درگیری با سپاه پاسداران که خود اسم آنرا آتش‌بس گذاشته بود، بهار عربی و دلیل شکست این بهار در سوریه که به عقیده‌ی این سرکرده‌ی پژاک، بخاطر مقاومت کُردهای این کشور بوده است، سخنانی ایراد کرد که طبق روال معمول از چارچوب تبلیغات و سخنانی بی‌پایه و اساس، چیزی نبود. البته منظور وی شاخه‌ی مسلح پ‌ک‌ک در این کشور است نه خود کُردها.

نکته‌ی قابل تأمل اینکه این روزها پژاک هم که خود را جامانده از قافله‌ی فرقه‌یی خویش می‌بیند، به جنبش و تکاپو افتاده تا شاید راهی برای برون رفت از این بحران بیابد و چند صباحی دیگر به عمر فرقه‌یی خود که برپایه‌ی فریب و تحریف استوار است؛ بیافزاید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین