۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پوتین خطاب به نتانیاهو: روسیه سرکوب داعش را قطع نمی کند

پوتین خطاب به نتانیاهو: روسیه سرکوب داعش را قطع نمی کند

  • ۳ دی ۱۳۹۴
  • ۳۲۰ بازدید
  • ۰

همزمان با ادامه فعالیت های رژیم صهیونیستی در گروه عربی-غربی ضد سوری و حمایت از گروه های تروریستی افراطی در سوریه، رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر این رژیم تاکید کرد که مسکو به سرکوب داعش ادامه خواهد داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ،«ولادیمیر پوتین» در گفت وگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» به صراحت اعلام کرد که باید با تروریست های داعشی مبارزه کرد و روسیه به این اقدامات خود در منطقه به ویژه سوریه ادامه خواهد داد.
رئیس جمهوری روسیه در این گفت و گو که شامگاه سه شنبه صورت گرفت، بر عزم مسکو برای ادامه مبارزه با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی و افراطی فعال در سوریه و اهمیت چنین مبارزه ای از سوی سایر بازیگران خارجی تاکید کرد.
این سخنان پوتین حامل پیام ویژه به رژیم صهیونیستی بود که با گروه های تروریستی باید مبارزه کرد و تنها راه درست و منطقی سرکوب این گروه ها است و همکاری با آنان پیامدهای خطرناکی دارد که مهم ترین آن برهم خوردن امنیت منطقه است و برای همه زیان آور خواهد بود.
رئیس جمهوری روسیه همچنین در گفت وگو با نتانیاهو، از سرگیری مذاکرات سوری تحت نظارت سازمان ملل را تنها راه حل بحران در سوریه خواند و لزوم آغاز هر چه زودتر این گفت و گوها را مورد تاکید قرار داد.
روسیه در شرایط کنونی با گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه مبارزه می کند و اقدامات نظامی این کشور علیه تروریست ها بالاخص با گروه داعش در سوریه متمرکز شده و هواپیماها و بالگردهای روسی در بازه زمانی بیش از ۸۰ روز حدود ۸۵۰۰ مرکز تروریست ها را هدف قرار داده و نابود کرده اند.
روسیه نگران حضور گسترده صدها شهروند روس تبار در صفوف گروه تروریستی داعش است که بر اساس اطلاعات سازمان های اطلاعاتی روسیه، شمارشان به حدود دو هزار نفر می رسد و حتی گفته می شود چچن های عضو این گروه تروریستی، گردان ویژه ای تشکیل داده و روسیه را هم چند بار تهدید به حمله و انتقام کرده اند.
افزون بر آن، شماری از شهروندان کشورهای عضو جامعه همسود یا همان جمهوری های شوروی سابق در داعش عضو شده اند که با توجه به نظام بدون روادید روسیه با این کشورها برای مسکو خطرآفرین و نگران کننده است.
بر اساس گزارش های انتشار یافته، تازه ترین مورد فاش شده همکاری رژیم صهیونیستی و داعش، اسارت یکی از افسران رژیم صهیونیستی در یکی از محورهای عملیاتی در عراق بود که حدس ها و گمانه زنی ها را در خصوص رابطه تشکیلاتی داعش با سازمان جاسوسی موساد و ارتش رژیم صهیونیستی به یقین تبدیل کرد.
براساس اعلام خبرگزاری کانادایی ‘گلوبال ریسرج’ (GLOBAL RESEARCH) این افسر با درجه نظامی سرهنگ یک ماه پیش در یکی از محورهای عملیاتی به اسارت تشکیلات داوطلب مردمی معروف به الحشد الشعبی عراق درآمده است.
گلوبال ریسرج در گزارش خود خاطرنشان کرده است: افسر اسراییلی اسیر شده، مسئولیت یک گروه مسلح داعشی را در عراق برعهده داشته و اعتراف کرده که بعد از سقوط موصل در ژوئن ۲۰۱۴، افسران ارتش اسراییل (رژیم صهیونیستی) و موساد با داعش در عراق همکاری داشته اند.
به نوشته گلوبال ریسرج، عناصر داعشی دستگیر شده در این عملیات، اعترافات این افسر اسراییلی را تایید و به همکاری داعش با دستگاه اطلاعاتی و نظامی اسراییل اعتراف کرده اند.
خبرگزاری کانادایی افزوده است: افسر دستگیر شده ‘یوسی اولین شحاک’ نام دارد که دارای درجه نظامی سرهنگ و وابسته به تیپ موسوم به ‘جولان’ است که شماره سری اطلاعاتی و نظامی وی RE34366578765A2231434 می باشد.
رسانه های روسی نیز اخیرا اعلام کرده اند که تعدادی تبعه اسراییلی که خود را از یهودی های کردتبار می خوانند به صورت قانونی و به بهانه گردشگری از سرزمین های اشغالی وارد منطقه کردستان عراق شده اند.
به عقیده کارشناسان، به احتمال قوی این افراد اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه کمک و همکاری با گروه های ترویستی را هماهنگ می کنند.
شواهد دیگری حاکی از ارتباط رژیم صهیونیستی با گروه های تروریستی فعال در منطقه به ویژه گروه های افراط گرا و تروریست ضدسوری وجود دارد که رسانه ها بارها به آن اشاره کرده اند و اطلاعات موثق مداوای زخمی های گروه تروریستی داعش در بیمارستان های رژیم صهیونیستی به ویژه در ارتفاعات اشغالی جولان متعلق به سوریه انتشار یافته است.
شبکه العالم نیز به تازگی به نقل از روزنامه الاخبار اعلام کرد که هکرها، موفق شده اند به رایانه های شماری از کارمندان امنیتی اسرائیلی از جمله یکی از این کارمندان مرتبط با نتانیاهو به نام «منذر الصفدی» مشهور به الصفدی دست یابند که یکی از شاخص ترین افراد هماهنگ کننده این اقدامات به شمار می رود.
بر پایه این گزارش، عملیات هک کردنِ رایانۀ الصفدی، گوشی تلفن همراهش و شنودِ چند ماهۀ آن، به افشای نام شخصیت هایی لبنانی و سوری منجر شد که در زمینه موضوع سوریه با اسراییل همکاری می کنند.
هکرها، همچنین موفق شدند فایل ها و گفت وگوهای الصفدی را کپی کنند و به شماره تلفن ها، آدرس ها و اسناد محرمانه ای درباره هماهنگی میان شخصیت های سوری مخالف دمشق، فرماندهان تروریست های افراطی و همچنین شماری از شخصیت های لبنانی دست یابند که برای مبادله اطلاعات درباره پایگاه ها و داده هایی با موضوع شخصیت هایی از حزب الله، با اسرائیلی ها همکاری می کنند.
این اسناد ثابت کردند که الصفدی تلاش داشت شماری از تروریست های لبنانی و سوری را به خدمت بگیرد و برای فرستادن سلاح برای گروه های تروریستی ضدسوری هماهنگی انجام دهد.
اسناد هک شده همچنین روابط یکی از سرکردگان داعش را با رژیم صهیونیستی افشا کرده است.

***اهداف رژیم صهیونیستی در همکاری با گروه های تروریستی به ویژه داعش
رژیم صهیونیستی در همکاری با گروه های تروریستی و حمایت از آنها به ویژه گروه داعش افزون بر به تصویر کشیدن چهره بد از اسلام در جهان، بدنبال تجزیه و فروپاشی سوریه، لیبی، یمن، عراق و دیگر کشورهای منطقه است.
این هدف در راستای طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا دنبال می شود که اجرای ان از دو دهه پیش آغاز شده و رژیم صهیونیستی یکی از مجریان این طرح به شمار می رود.
اما مهم ترین هدف رژیم صهیونیستی از حمایت از داعش و تروریست های دیگر، جلوگیری از تاسیس و اعلام استقلال حکومت فلسطین است که کابوس بزرگ تل آویونشینان است.
رژیم صهیونیستی با تلاش برای ایجاد هرج و مرج در منطقه، توجه افکار عمومی جهانی را از مساله فلسطین منحرف می کند و حوادث سوریه و عراق و حملات داعش به این کشورها و اشغال بخش هایی از آن و نیز تجاوز ائتلاف تحت رهبری سعودی به یمن، اکنون مساله فلسطین را تحت الشعاع قرار داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین