۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پروین بولدان: روند مذاکرات برای ما از انتخابات پارلمان ترکیه مهمتر است

پروین بولدان: روند مذاکرات برای ما از انتخابات پارلمان ترکیه مهمتر است

  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۴۹ بازدید
  • ۰
عضو برجسته هیئت امرالی در سخنانی تاکید کرد که روند مذاکرات صلح برای حزب دموکراتیک خلق ها مهمتر از انتخابات پارلمانی است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری اخلاص، پروین بولدان، نامزد شهر ایغدیر در انتخابات پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها و عضو مذاکره کننده هیئت امرالی در روند مذاکرات صلح که در مراسم تعزیه “سرهات قیزل آی” (نظامی کشته شده پ.ک.ک در درگیری ارتش ترکیه با پ.ک.ک) شرکت کرده بود طی اظهاراتی اعلام کرد: با وجود آتش بس میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه، باز در استان آگری شاهد توطئه ای بزرگ علیه جنبش های آزادی خواه کردی بودیم. در نتیجه این توطئه سرهات قیزل آی جذمی بوداک کشته شدند. عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک ۲ سال پیش برای جلوگیری از این گونه برخوردها روند مذاکرات صلح را آغاز کرد. هدف این روند، خاتمه دادن به کشته شدن جوانان ترکیه، پایان دادن به خونریزی ها و اشک های مادران بود. در این چارچوب جنبش های آزادی خواه کرد تمام وظایفی که داشتند را مسئولانه به انجام رساندند.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به گزارشی که هیئت امرالی از حوادث آگری تهیه کرده است، گفت: متاسفانه رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است گزارش تهیه شده توسط هیئت امرالی را قبول نداریم. گزارشی که توسط ما تهیه شده است با تکیه بر شاهدان ماجرا و اطلاعات موثق تنظیم شده است. شما اگر قرار باشد این گزارش را قبول نکنید حرف چه کسی را باور خواهید کرد؟ روند مذاکرات اگر قرار باشد برای حل و فصل مشکلات ترکیه آغاز شده باشد و بر اساس صلح میان کردها و ترکیه پایه گذاری شده باشد، در آن صورت چرا به حرف این مردم باور ندارید؟ این روند برای دستیابی دوباره انسان ها به زبان مادریشان، به فرهنگشان و به هویتشان آغاز شده است.
بولدان افزود: جنبش های آزادی خواه کردی نیازی ندارند با اعمال فشار به مردم خود از آنان رای کسب کنند. ما در استان آگری در حدود۷۰ درصد آراء را در اختیار داریم. در سایه سلاح ها از کسی رای نمی خواهیم. کرسی نمایندگی مجلس برای ما از جان جوانانمان با اهمیت تر نیست. ۲ تن از جوانان ما که در این درگیری کشته شده اند جان خود را در راه فرهنگ، زبان و هویتشان فدا کردند. روند مذاکرات برای ما از انتخابات پارلمان ترکیه با اهمیت تر است. ما اجازه نمی دهیم حتی کوتاه ترین وقفه در این روند به وجود آید. در صدر روند مذاکرات با تشکیل هیئت ناظر تمام مکانیزم های لازم را برای نتیجه بخش شدن پروسه صلح به وجود خواهیم آورد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین