۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پاسخ دمیرتاش به انتقادات در خصوص استفاده وی از مترجم کردی: دلیل این که نمی توانم به زبان کردی حرف بزنم دولت ترکیه است

پاسخ دمیرتاش به انتقادات در خصوص استفاده وی از مترجم کردی: دلیل این که نمی توانم به زبان کردی حرف بزنم دولت ترکیه است

  • ۶ مهر ۱۳۹۵
  • ۳۹۷ بازدید
  • ۴

عدم تسلط من به زبان مادریم نشانۀ نادیده گرفتن کردها از سوی حکومت ترکیه است، از این بابت حکومت ترکیه باید شرمسار باشد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه جمهوریت، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها که به اقلیم کردستان عراق سفر کرده بود بعد از ۱۳ دیدار مختلف با مسئولین و سیاستمداران کرد اقلیم به ترکیه بازگشته است. دمیرتاش که در این ۱۳ دیدار به مدت ۲۰ ساعت به مذاکره و گفتگو با مسئولین کرد اقلیم کردستان عراق پرداخت در تمام جلسات خود مترجم کردی به همراه داشت که این موضوع باعث انتقاداتی به این سیاستمدار کرد ترکیه شده است.
دمیرتاش در بازگشت از اقلیم کردستان عراق در پاسخ به این انتقاد که «رهبر حزب کردی و کردی نمی فهمد» گفت: بله؛ این برای ما یک نقص است. عدم تسلط به زبان کردی یک ایراد است. ولی این ایراد بنده نیست ایراد دولت ترکیه است. این یک نشانه از سیاست های نادیده گرفتن کردها توسط دولت ترکیه است. بنده خواستار سخن گفتن به زبان مادری خود هستم. زازایی، کرمانچی، سوریانی و دیگر لهجه ها. این برای ما می تواند یک نقص باشد ولی مایه شرمساری نیست. دولت ترکیه باید از این وضعیت شرمسار باشد.
وی افزود: من زازا هستم و زبان مادری بنده زازا است. پدر و مادر بنده و برادرانم به این زبان سخن می گویند. زبان کردی و سوریانی را متوجه می شوم. ولی تسلطم در حدی نیست که بتوانم ارزیابی های سیاسی را از این زبان به طور کامل بفهمم. به همین خاطر در خصوص ارزیابی های سیاسی در این سفر به زبان ترکی سخن گفتم.
لازم به ذکر است، در این دیدارها عثمان بایدمیر، نماینده شانلی اورفا در پارلمان ترکیه به عنوان مترجم صلاح الدین دمیرتاش حضور داشت.

قبلی «
بعدی »

۴ دیدگاه ها

  1. بقیه مگه چه جوری یاد گرفتن توهم یاد می گرفتی.توقع داشتی ترکیه به تو که زازا هستی کردی سورانی و کرمانجی یاد بدهد؟؟؟؟؟خوب حرف زدن که در خانواده تان ممنوع که نبوده.چطور دیگران زبان مادری خود را بلد هستن ولی شماها ادعای طرفداری از کردها را دارید بلد نیستید…این بیشتر به این دلیل است که شما دنبال حکومت مارکسیستی هستید و کردها فقط نقش پیاده نظام را دارند چون راحت تر گول می خورند.تو بلد نیستی سرکرده های تروریستها چرا بلد نیستند؟؟؟؟

  2. تازه بامزه ترین قسمت ماجرا وقتی است که مثلا در خواب بتوانید کشور مستقل کردستان را تشکیل بدهید.چه جنگ خونینی خواهد بود بین حزب دموکرات، میهنی کردستان و پ ک ک و پی د و گوران و دیگران.هرکدام یک زبان خاص دارند یک ایدئولوژی سیاسی خاص دارند.بعد مردم عادی با گرایشهای مذهبی شدید که محل رشد داعش خواهد بود چه شود؟؟؟!!!!!

    • اینا بر فرض محالات ممکن هم که طویله ای تشکیل بدن برا خودشون، انقدر تو ذاتشون خباثت هست که باهم دیگه هم کنار نمیان همچنانکه تو این ۴ کشوری که وجود دارن هیچوقت با دولت کنار نیومدن، اینا کشوریم تشکیل بدن به سال نکشیده میزنن همدیگرو لت و پار میکنن تا جاییکه کلا از صفحه روزگار محو شن، چون ذات که درست نمیشه

  3. مواظب حرف زدنتون باشید شما خیلی تو کشورتون ازادی و امنیت و وحدت و یکدلی دارید این همه ظلم و فقر و تبعیض و تفرقه و اعتیاد و فساد اقتصادی و سیاسی و اخلاقی رو بین خودتون درست کنید بعد زر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین