۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ولید معلم: ادامه پایداری در کوبانی، شکست بارزانی و اردوغان را به دنبال دارد

ولید معلم: ادامه پایداری در کوبانی، شکست بارزانی و اردوغان را به دنبال دارد

  • ۱۹ آبان ۱۳۹۳
  • ۳۰۰ بازدید
  • ۰
وزیر خارجه سوریه با تأکید بر اینکه کوبانی شهری سوریه ای است و دمشق برای مردم این شهر سلاح و مهمات ارسال کرده، اعلام کرد که ادامه پایداری کوبانی در برابر داعش شکست رئیس اقلیم کردستان و رئیس جمهوری ترکیه را به دنبال دارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی، ولید معلم وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه الاخبار چاپ لبنان اعلام کرد که تصمیم استراتژیک سوریه مقابله با هر نوع تجاوز نظامی ترکیه است.
وی تجاوز ترکیه به خاک سوریه را بعید دانست و در این باره گفت: “ما در آینده قابل پیش بینی، احتمالی برای تجاوز ترکیه علیه سوریه نمی‌بینیم. شرایط ترکیه برای مداخله در سوریه هنوز از طرف واشنگتن رد می‌شوند. علاوه براین، چنین حمله‌ای از جانب عربستان سعودی، رقیب اصلی ترکیه در اردوگاه دیگر تأیید نمی‌شود. این اردوگاه دچار تضادهایی است که ما از آن سود می‌بریم.”
همچنین افزود: “شرایط داخلی ترکیه با توجه به احتمال قیام کردها بسیار شکننده است. پایداری هم‌میهنان کرد ما در عین العرب (کوبانی) سیاست اردوغان را خنثی کرد، و از سوی دیگر به رئیس‌جمهور اوباما برای کارزار هوایی او معنا داد. موضع ترکیه پیرامون حمله داعش به عین العرب کردها را در همه جا علیه دولت ترکیه متحد کرد. کردها، نه تنها در ترکیه که تعداد آن‌ها ١۵ میلیون است، همچنین کردهای عراق بنحو فزاینده‌ای دور رهبری عبد‌الله اوجالان گرد می‌آیند؛ با هر روز دیگر از پایداری در عین العرب، مسعود بارزانی و متحد او اردوغان می‌بازند.
وی درباره اقدامات سوریه برای دفاع از کوبانی گفت: “عین العرب به سوریه تعلق دارد. شهروندان آن سوری هستند. ما کمک، تسلیحات، مهمات در اختیار آن قرار دادیم و همچنان قرار می‌دهیم، و به این‌کار ادامه خواهیم داد. قبل از آن‌که آمریکایی‌ها ضربات هوایی خود را آغاز کنند، نیروی هوایی سوریه روزانه ضربات هوایی علیه تمرکز داعش در اطراف عین العرب را انجام می‌داد. اما این باید متوقف می‌شد زیرا هیچ هماهنگی با آمریکایی در میدان وجود نداشت.
وزیر خارجه سوریه در پاسخ به این سوال که آیا صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) یک جدایی‌طلب است؟ گفت: “خیر، او جدایی‌طلب نیست. حزب در مناطق کرد گیرافتاده در جنگ یک مدیریت خودگردان ایجاد کرده است. او علاقه‌مند بود که این مدیریت منحصر به کردها نباشد، بلکه قبائل عرب در آن مناطق را در بر گیرد. مناطق کرد در سوریه در حسکه، منبج، و عین العرب نمی‌توانند جدا شوند زیرا از نظر جغرافیایی بهم‌پیوسته نیستند، و همچنین خانه جوامع دیگر نیز می ‌باشند. بعلاوه، ما به هیچ جدایی از سوریه اجازه نمی‌دهیم یا آن‌را برسمیت نمی‌شناسیم. سوریه موزائیکی از اجزاء قومی، مذهبی و منطقه‌ای دارد و اجازه دادن به جدایی‌ طلبی دولت را پاره پاره خواهد کرد. این هرگز اتفاق نخواهد افتاد.”
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *