۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وعده تشکیل تبم حقیقت یاب توسط وزارت خارجه ترکیه؛ ترکیه کشته شدن شهروندان اقلیم در حملات هوایی به پ.ک.ک را تکذیب کرد

وعده تشکیل تبم حقیقت یاب توسط وزارت خارجه ترکیه؛ ترکیه کشته شدن شهروندان اقلیم در حملات هوایی به پ.ک.ک را تکذیب کرد

  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۵۷ بازدید
  • ۰

بر اساس اطلاعات اولیه که به وزارت خارجه ترکیه مخابره شده است کشته شدن شهروندان عاد اقلیم کردستان در حملات هوایی صحت نداشته و در محل های هدف قرار گرفته تنها اعضای شورای فرماندهی پ.ک.ک حضور داشته اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای کتبی با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون کشته شدن شهروندان اقلیم کردستان عراق در اثر حمله جنگنده های ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک در شمال عراق عنوان کرده است: کمپ “زرکله” از کمپ های حزب کارگران کردستان (PKK) در اقلیم کردستان عراق که به عنوان کمپ لجستیکی و هماهنگی های نظامی توسط نظامیان وابسته به پ.ک.ک مورد استفاده قرار می گرفت توسط تیم های شناسایی ارتش ترکیه مورد شناسایی قرار گرفته و دستور حمله به آن جا صادر شده است.
در ادامه این گزارش آمده است: عملیات ارتش ترکیه در حد بسیار بالایی از استاندارهای موجود برخوردار است و در این خصوص یک تیم تحقیقاتی بسیار قوی در حال فعالیت می باشد. قبل از عملیات اطلاعات لازم در خصوص عدم وجود شهروندان عادی لحظه به لحظه مخابره می شود. ارتش ترکیه در خصوص عدم وجود شهروندان عادی در مکان هایی که تصمیم به بمباران گرفته است بسیار حساس عمل کرده و تمام جوانب را رعایت می کند. بر اساس اطلاعات اولیه که به ما مخابره شده است کشته شدن شهروندان عادی صحت نداشته و در آن منطقه تنها اعضای شورای فرماندهی پ.ک.ک حضور داشتند.
این گزارش می افزاید: خبر کشته شدن شهروندان عادی اقلیم کردستان عراق در این منطقه در اثر بمباران جنگنده های ترکیه را با نهایت تاسف و ناراحتی دریافت کرده ایم. وزارت خارجه ترکیه برای بررسی صحت و سقم ادعاهای مطرح شده در خصوص کشته شدن شهروندان اقلیم کردستان عراق تیم تحقیقاتی تشکیل داده و برای آشکار شدن ابعاد این مسئله بررسی های خود را آغاز خواهد کرد.
در ادامه آمده است: وزارت خارجه ترکیه یک بررسی و تحقیق بسیار گسترده را آغاز کرده است و در این خصوص با مسئولین اقلیم کردستان عراق در همکاری نزدیک بوده و با آنان در تماس است. نتایج این تحقیقات در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *