۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر کشور حادثه مهاباد را امنیتی ندانست

وزیر کشور حادثه مهاباد را امنیتی ندانست

  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۶۲ بازدید
  • ۰

وزیر کشور حادثه اخیر در مهاباد را امنیتی ندانست و گفت: این موضوع کاملا شخصی بود که مساله ای اجتماعی شد و اگر یاری معتمدین محلی مهاباد نبود به مساله ای امنیتی تبدیل می شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه همایش استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اگر برنامه ریزی بموقع و کمک معتمدین محلی مهاباد نبود این موضوع شخصی بطور قطع به موضوع امنیتی بدل می شد که خسارات زیادی را بدنبال داشت.
وزیرکشور همچنین به فضاسازی رسانه های معاند در روند اتفاق مهاباد اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مدارک موجود، فرد متهم که رابطه شخصی با متوفی داشته یک کارشناس ساده هتلداری است که رابطه امنیتی و قضایی با هیچ دستگاهی ندارد.
رحمانی فضلی همچنین برخی شایعات مربوط به این اتفاق را مبنی بر خودکشی متوفی به دلیل تعرض فرد متهم که به گفته رسانه های غربی فردی امنیتی بوده است را رد کرد.
وی گفت: هم اینک فرد متهم بازداشت شده و در اختیار مقامات قضایی است.
وزیر کشور افزود: بنده برای شرایط پیش آمده دراتفاق مهاباد و نیز آن دختر، واقعا متاسفم.
رحمانی فضلی با بیان این که اقدامات فضای رسانه ای به خصوص رسانه های معاند، یک مساله شخصی را به موضوعی سیاسی بدل کرد، گفت: برخی رسانه ها تحلیل دادند و تحلیل پردازی کردند که یک عنصر امنیتی قصد تعرض داشته و آن دختر برای نجات خود خودکشی کرده است در حالی که مساله شخصی بود.
وزیر کشور در تشریح جزییات حادثه افزود: آن دختر مهابادی به خاطر رابطه شخصی اش با فرد متهم که خواستگار وی بوده است، در شرایطی به دلیل ترس و نگرانی با همکاری همکارش در طبقه سوم اقدام به بیرون رفتن از پنجره کرده است که بخاطر عدم کنترل به پایین سقوط می کند.
رحمانی فضلی ادامه داد: این اتفاق موجب تهییج و تحریک افکار عمومی در مهاباد و تعرض عده ای به هتل و شکستن شیشه ها و آتش سوزی شد و البته عده ای از مردم هم صرفا جهت کنجکاوی مقابل هتل تجمع کردند.
وی افزود: نگرانی ما این بود که عده ای سود جو از این فضا سوءاستفاده کنند و این فضای اجتماعی به فضای سیاسی تبدیل شود.
رییس شورای امنیت کشور یادآور شد: پس از رخداد این حادثه، متنفذین محلی، روحانیون و امام جمعه ها و افرادی که در حوزه های اجتماعی دارای جایگاه هستند با مردم وارد صحبت شدند و بلافاصله نیروی انتظامی در محل تقویت شد و عوامل انتظامی با خویشتنداری، به آرام کردن مردم اقدام کردند.
رحمانی فضلی ادامه داد: در جریان مساله مهاباد، ۲۱ نفر از عوامل انتظامی زخمی شدند اما هیچ اقدامی نکردند.
وی اضافه کرد: یک گروه بازرسی به محل حادثه اعزام کرده ایم تا تمام ابعاد حادثه را بررسی کنند و کسانی که همکاری خوبی در مدیریت آن حادثه داشتند، تشویق شوند و با کسانی هم که کوتاهی کردند برخورد قانونی صورت گیرد.
رییس شورای امنیت کشور از نیروی انتظامی به خاطر درایت و خویشتنداری در روند حادثه مهاباد تشکر کرد.
رحمانی فضلی به مردم توصیه کرد تا مدیریت مسایل را به دولت مستقل، قانون و نهادهای حکومتی بسپارند و از رسانه ها نیز تقاضا کرد تا در برخورد با موضوعات اجتماعی، حقایق را بیان کنند چرا که منافع وامنیت ملی امر مهمی است.
وی گفت: در مساله مهاباد اگر بی تدبیری پیش می آمد و ضد انقلاب و دشمنان از این موضوع سواستفاده می کردند، شاهد ناامنی سیاسی بزرگ در منطقه بودیم.
وزیر کشور همچنین از همه بزرگان مهاباد، مردم، دستگاههای امنیتی، اجرایی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در مدیریت صحیح این اتفاق تشکر و قدردانی کرد./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *