۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر مسائل اروپایی ترکیه مدعی شد: احتمال همکاری داعش – پ.ک.ک در بمبگذاری آنکارا وجود دارد

وزیر مسائل اروپایی ترکیه مدعی شد: احتمال همکاری داعش – پ.ک.ک در بمبگذاری آنکارا وجود دارد

  • ۲۱ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۱۸ بازدید
  • ۰

با توجه به تجارب گذشته می توان گفت عامل این انفجار داعش است. اما محل بمبگذاری و افرادی که مورد حمله قرار گرفته اند نشان می دهد که این حمله در راستای معادلات منطقه ای نیست، بنابراین احتمال همکاری داعش و PKK دور از انتظار نیست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری CNNturk، خدیجه برلیل دَدَه اوغلو، وزیر مسائل اروپایی ترکیه در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری در اظهاراتی با اشاره به تحولات اخیر ترکیه به خصوص بمبگذاری اخیر آنکارا عنوان کرد: برخی از بازیگران منطقه ای و جهانی و جریان هایی از داخل خود ترکیه با استفاده از فاکتوری به نام پ.ک.ک در تلاش برای دور نگه داشتن ترکیه از مسائل خاورمیانه به خصوص مسئله سوریه هستند. در خصوص بمبگذاری آنکارا باید گفت احتمال همکاری دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و حزب کارگران کردستان (PKK) وجود دارد. امکان توافق میان نظامیان این دو سازمان وجود دارد اما نباید عامل کشورهای خارجی را نیز در این بمبگذاری نادیده گرفت. این بمبگذاری یک اقدام تروریستی ساده نیست؛ حامل یک پیام بسیار بزرگ است. این نوع اقدامات تروریستی که عامل آن نامشخص باقی می ماند و هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد در واقع تلاش برای ایجاد نا امنی در کشور است. از طرف دیگر این نوع اقدامات باعث اظهار نظراتی گوناگون از جانب جناح های سیاسی مختلف شده و موجی از اتهامات را به وجود خواهد آورد که در آن همه طرف ها یکدیگر را متهم خواهند کرد و بدین طریق هرج و مرج سیاسی به راه خواهد افتاد. تنها کاری که باید در این روزها انجام داد حفظ آرامش است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: اگر به تجربه های گذشته خود تکیه کنیم مسئول بمبگذاری آنکارا دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است. اما مسئله حائز اهمیت این است که با توجه به مکان بمبگذاری (آنکارا) و افرادی که در این بمبگذاری مورد هدف قرار گرفته اند این بمبگذاری در جهت معادلات منطقه ای نیست و در آن تاثیری نمی گذارد. بنابراین همکاری داعش – پ.ک.ک در این بمبگذاری سناریوی دور از انتظاری نخواهد بود. ولی باز با تمام این ها نمی توان این بمبگذاری را جدا از تحولات اخیر خاورمیانه مورد تحلیل قرار داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین