۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر فرهنگ سابق ترکیه: عدم اعتماد متقابل مانع اصلی مذاکرات صلح در ترکیه است

وزیر فرهنگ سابق ترکیه: عدم اعتماد متقابل مانع اصلی مذاکرات صلح در ترکیه است

  • ۶ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۱۷ بازدید
  • ۰
 
وزیر پیشین فرهنگ ترکیه عدم اعتماد متقابل را دلیل اصلی موفق نشدن مذاکرات صلح با کردها عنوان می کند و مقصر اصلی این بی اعتمادی را رفتارهای اقتدارگرایانه حکومت ترکیه می داند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری جهان، “فکری ساغلار” وزیر سابق فرهنگ ترکیه در اظهاراتی عنوان کرد: روند مذاکرات برای حل و فصل مسئله کردها، برای دموکراتیزه کردن جمهوری ترکیه، برای تداوم این جمهوریت و برای تاسیس کشوری برابر، تنها راه چاره و بزرگترین پروژه حال حاضر کشور است. بنده به عنوان کسی که بیش از ۳۰ سال است برای حل و فصل مسئله کردها در این کشور فعالیت می کنم، تمام اقدامات در جهت حل و فصل این مشکل و بنای صلح در کشور را مفید ارزیابی کرده و از آن حمایت خواهم کرد.
 وی افزود: متاسفانه صلح در ترکیه را شهروندان ترکیه و کرد ترکیه به تنهایی بر دوش های خود حمل می کنند. اعتماد متقابل از بین رفته است، نه حرکت های آزادی کرد و نه حکومت ترکیه به طرف مقابل خود اعتماد ندارند. به خاطر همین بی اعتمادی است که تصمیم های اقتدارگرایانه و ضعف های مدیریتی در زمینه حل و فصل مسئله کردها به وجود می آید.
ساغلار با اعلام این که حوادثی مانند، کشتار اولودره، کوبانی، جزیره و … مهمترین موانع در پیشروی روند مذاکرات هستند؛ گفت: دلیل اصلی رخ دادن این گونه حوادث تصمیمات دیکتاتور مآبانه در داخل حکومت و راه ندادن به سایر اندیشه ها در حکومتداری است. حکومت ترکیه بدون تفکری وسیع و بدون آنکه مکانیزم های سیاسی و اجتماعی را به کار گیرد؛ تصمیم های یک جانبه ای اتخاذ کرده است که این موضوع به بنیه روند مذاکرات آسیب زده است. این گونه رفتار حکومت در برهه های مختلف باعث ایجاد هرج و مرج شده است و کسانی بودند و هستند که درصدد استفاده از این هرج و مرج ها هستند. در این میان کسانی که بیشترین ضربه را دیدند شهروندان ما بودند، جوانان ما بودند. مهمترین مشکل روند مذاکرات نبود اعتماد متقابل است و باعث این عدم اعتماد حکومت ترکیه است. این عدم اعتماد تنها در صورتی که پارلمان ترکیه وارد روند مذاکرات شود برطرف خواهد شد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین