۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر دفاع ترکیه: اجازه نخواهیم داد در شنگال یک قندیل جدید به وجود بیاید

وزیر دفاع ترکیه: اجازه نخواهیم داد در شنگال یک قندیل جدید به وجود بیاید

  • ۲۷ آذر ۱۳۹۷
  • ۲۵۷ بازدید
  • ۰

حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با تاکید به تداوم عملیات های نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق عنوان کرده است: ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تا در شنگال یک قندیل جدید به وجود بیاید.

به گزارش انجمن بی تاوان،به نقل از روزنامه هابرترک، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه که در جلسه رسیدگی به لایحه بودجه ۲۰۱۹ میلادی در پارلمان ترکیه سخنرانی می کرد در اظهاراتی عنوان کرده است: در پی عملیات های گروه های تروریستی و شاخه های آنان که در سوریه و عراق مستقر شده اند علیه کشورمان از ۲۴ جولای ۲۰۱۵ عملیات های گسترده ای در داخل و خارج از کشور علیه گروه های تروریستی آغاز کرده ایم. نیروهای مسلح ترکیه به اماکنی که از آن “غیر قابل نفوذ” یاد می کردند نفوذ کردند و به مناطقی که به آنان “غیر قابل دسترس” می گفتند دسترسی پیدا کردند. تروریست هایی که در برخی شهرهای شرق و جنوب شرق ترکیه عملیات های خندق آغاز کرده بودند را در همان خندق ها دفن کردیم و این تهدیدات را نیز برطرف کردیم.

وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات شاخه زیتون در عفرین نیز عنوان کرده است: با عملیات شاخه زیتون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تروریست وابسته به داعش و YPG را از پای درآوردیم. در عملیات های سپر فرات و شاخه زیتون تنها نظامیان وابسته به این گروه ها، مواضع، سلاح ها، خودروها و ساختمان های وابسته به آنان هدف قرار گرفته و به هیچ عنوان به شهروندان عادی، انسان های بی گناه، بناهای تاریخی و مذهبی، باقی مانده های آرکولوژی و اماکن باستانی هیچ آسیبی وارد نشده است. حساسیت هایی که ترکیه نسبت به این مسائل از خود نشان داده است هیچ کشوری تا کنون چنین حساسیت هایی را در نظر نگرفته بود.

آکار خاطرنشان کرده است: در منبج نیز نقشه راه را به همراه آمریکا پیش می بریم، هدفمان در اینجا تخلیه کامل نیروهای YPG/PKK از این منطقه، جمع آوری سلاح های سنگین، پاکسازی گروه های که اقدامات نظامی و خصمانه در پیش گرفته اند و تامین امنیت و ثبات منطقه است. در نهایت اداره منبج را به منبجی ها تحویل داده و سوری ها در امنیت کامل به خانه های خود بازخواهند گشت. علی رغم این که طرف های آمریکایی قول هایی مبنی بر خروج این نیروها از منبج را داده اند ولی مشاهده می کنیم که آنان در حال حفر خندق به دور منبج هستند. اگر به قول هایی که داده شده است عمل نشود و اگر تعهداتی که داده شده است اجرایی نشود به مانند بقیه مناطق زمانش به فرا برسد در اینجا نیز آنان را در خندق و حفره هایی که حفر کرده اند دفن خواهیم کرد.

وزیر دفاع ترکیه در خصوص مسئله شمال عراق نیز گفت: انتظار ما از دولت عراق این است که در پایان دادن به موجودیت گروه های تروریستی در خاک عراق با ما همکاری کنند. با تاکید فراوان اعلام می کنم که ما به تمامیت ارضی و سیاسی سوریه، عراق و تمام کشورهای همسایه احترام می گذاریم ولی برای تامین امنیت ملت و کشورمان تا پاکسازی کامل PKK به عملیات ها در مناطقی که آنان حضور دارند ادامه خواهیم داد. ما به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد تا در شنگال یک قندیل جدید به وجود بیاید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *