۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزیر خارجه ترکیه: حمله به پ.ک.ک تا زمان خلع سلاح ادامه دارد/ عملیات هوایی ترکیه و آمریکا علیه داعش در سوریه

وزیر خارجه ترکیه: حمله به پ.ک.ک تا زمان خلع سلاح ادامه دارد/ عملیات هوایی ترکیه و آمریکا علیه داعش در سوریه

  • ۳ شهریور ۱۳۹۴
  • ۱۶۳ بازدید
  • ۰

مولود چاووش اوغلو از عملیات قریب الوقوع هوایی وسیع علیه داعش در خاک سوریه برای ایجاد منطقه امن و بدون دخالت دادن حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه خبر داد. وزیر خارجه ترکیه گفت تا زمان خلع سلاح پ.ک.ک، عملیات نظامی ترکیه علیه آن ادامه خواهد داشت.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت به زودی حمله وسیع هوایی مشترک آمریکا و ترکیه علیه مواضع داعش برای بیرون راندن این گروه در منطقه نزدیک مرز ترکیه در سوریه انجام خواهد شد.

وی افزود: گفتگو میان ترکیه و آمریکا در باره این عملیات روز یکشنبه این هفته به اتمام رسیده و ممکن است کشورهای همپیمان منطقه ای مانند عربستان، قطر و اردن و همچنین انگلیس و فرانسه به این عملیات بپیوندند.

چاووش اوغلو همچنین این عملیات را ارسال پیامی برای بشار اسد دانست تا دولت وی را برای آمدن به پای میز مذاکره تحت فشار قرار داده و در جستجوی راه حلی برای جنگ گسترده در سوریه باشد.

وی هدف از این عملیات را حذف داعش در عراق و سوریه برای ایجاد ثبات و البته حذف دولت سوریه عنوان کرد.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که حزب دموکراتیک کردهای سوریه یا PYD که آمریکا آن را یک نیروی موثر بر ضد داعش دانسته، در منطقه امن مورد نظر ترکیه نقشی نخواهند داشت مگر این که سیاستهای خود را تغییر دهد.

وی افزود: بله درست است PYD  با داعش مبارزه کرده است اما این حزب نه برای یکپارچگی سوریه بلکه برای تصرف قلمرو با داعش مبارزه کرده است و این مسئله پذیرفتنی نیست.

وزیر خارجه ترکیه هدف از عملیات مشترک آمریکا و کشورش علیه داعش در شمال سوریه را ایجاد منطقه امن عنوان کرد و درباره نیروی نظامی اداره کننده این منطقه گفت: ما ترجیح می دهیم نیروهای معتدل اپوزیسیون سوریه منطقه امن  را کنترل کنند نه PYD مگر این که این حزب سیاستهای خود را تغییر دهد. هم آمریکا و هم ترکیه این پیام را به PYD داده اند.

وی درباره عملیات ترکیه علیه پ.ک.ک گفت عملیات نظامی علیه پ.ک.ک تا زمانی که این نیرو سلاح خود را زمین نگذارد، ادامه خواهد داشت. چاووش اوغلو گفت ۶۱ سرباز و افسر ترکیه در حملات پ.ک.ک کشته شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین