۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وزارت نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق: پ.ک.ک در جنگ با داعش از اقلیم کردستان دفاع نکرده‌

وزارت نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق: پ.ک.ک در جنگ با داعش از اقلیم کردستان دفاع نکرده‌

  • ۳ شهریور ۱۳۹۳
  • ۲۵۰ بازدید
  • ۰
مسئول اطلاع رسانی وزارت نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که نیروهای پ.ک.ک در جبهه های جنک با داعش با نیروهای پیشمرگ اقلیم کُردستان همکاری نکرده اند و فقط نیروهای پیشمرگ از خاک اقلیم کردستان دفاع می کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :هلگورد حکمت مسئول اطلاع رسانی وزارت نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در گفتگو با سایت رسمی حزب دموکرات کردستان عراق، اعلام کرد: در حال حاضر نیروهای پیشمرگ  ۱۰۵۰کیلومتر مرز مشترک با گروه دولت اسلامی عراق و شام دارند و در حال جنگ با این گروه هستند.
وی در ادامه افزود: درست است که همه کُردها در جنگ با داعش در کنار اقلیم کردستان بوده‌اند و چندین کشور هم همکاری هایی در این زمینه‌ با دولت اقلیم کردستان داشته اند، اما واقعیت این است که آنهایی که اکنون در جبهه جنگ با داعش حضور دارند نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان هستند و هیچ نیروی دیگری در این جبهه حضور ندارد.
وی ضمن تکذیب همکاری نیروهای پ.ک.ک با نیروهای پیشمرگ در جنگ با داعش افزود: حضور نیروهای پ.ک.ک در مخمور عراق و واحدهای دفاع از خلق (YPG) در مرزها، فقط به منظور دفاع از خود بوده است، نه همکاری با نیروهای پیشمرگ.
این اظهارات در حالی است که رسانه های کردی و عربی منطقه از همکاری نیروهای پیشمرگ و نیروهای پ.ک.ک در جنگ با داعش خبر دادند.
شایان ذکر است: پس از حمله داعش به مناطق کُردنشین عراق و اشغال شنگال و زومار، شاخه نظامی پ.ک.ک موسوم به نیروی مدافع خلق (HPG) و شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک کُردهای سوریه موسوم به واحدهای دفاع از خلق (YPG) در مناطق درگیری میان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق داعش حضور یافتند و در مناطقی همچون مخمور و ربیعه با این گروه‌ درگیر شده و گروهی از آنها به کرکوک و کوهستان شنگال منتقل شدند.
لازم به ذکر است دمهات عگید سخنگوی روابط خارجی پ.ک.ک در مصاحبه با کردپرس درباره حضور نیروهای این حزب در مناطق مورد مناقشه عراق گفت: نیروهای ما و واحدهای دفاع از خلق، بدون نیاز به کسب اجازه از کسی به منظور دفاع و برقراری امنیت به شنگال رفته و در مناطقی همچون ربیعه و مخمور با داعشی ها درگیر شده اند.
وی در ادامه افزود: تا زمانی که نیاز به دفاع وجود داشته باشد این نیروها در آنجا خواهند ماند.
دمهات عگیدهمچنین در خصوص همکاری نیروهای پ.ک.ک با نیروهای پیشمرگ اقلیم کُردستان افزود: اگر پ.ک.ک در این جنگ دخالت نمی کرد، قطعاً اربیل به دست داعشی ها می افتاد.
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح اقلیم، روز چهارشنبه (۲۲ مرداد/ ۱۳ آگوست) به کمپ مخمور در ۵۰ کیلومتری اربیل و مناطق استقرار نیروهای پ.ک.ک در محورهای جنگ با داعش رفته و در این بازدید با فرماندهان پ.ک.ک دیدار و مقابله آنان با داعش برای دفاع از خاک کردستان را ستود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین