۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • واکنش تند دمیرتاش به اظهارات داوود اوغلو: PYD جرابلس را از عناصر داعش پاک خواهد کرد و شما تنها تماشاگر خواهید بود

واکنش تند دمیرتاش به اظهارات داوود اوغلو: PYD جرابلس را از عناصر داعش پاک خواهد کرد و شما تنها تماشاگر خواهید بود

  • ۱۰ آبان ۱۳۹۴
  • ۴۰۷ بازدید
  • ۰
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در سخنانی خطاب به نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که نیروهای مدافع خلق (YPG) از فرات عبور خواهند کرد و جرابلس را ازدست داعش آزاد می کنندو شما تنها تماشاگر خواهید بود.
انجمن تاوان آذربایجان غربی  به نقل از CNNturk، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با واکنش تند به سخنان احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه که در یک برنامه تلویزیونی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را به حمله نظامی تهدید کرده بود، گفت: نیروهای مدافع خلق (YPG) از فرات عبور خواهند کرد و شما تماشا خواهید کرد.
وی در اظهارات خود تاکید کرده است: در حال حاضر بزرگترین تهدید برای کردستان سوریه، دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است. اندیشه ای وحشیانه ای در حال آسیب زدن به تمام ارزش های انسانی است. این اندیشه در حال حاضر در جرابلس حاکم است. همان منطقه ای که نخست وزیر ترکیه از آن به عنوان غرب رود فرات یاد می کند. نخست وزیر ترکیه از کنترل جرابلس توسط داعش راضی است و اعتراضی به این مسئله ندارد. همانگونه که وقتی گری سپی در دست داعش بود باز نخست وزیر ترکیه از این وضعیت رضایت خاطر داشت.
دمیرتاش تصریح کرد: PYD به همراه نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش تصمیم گرفته است تا جرابلس را از عناصر داعش پاکسازی کند. ولی نخست وزیر کشور ما اکنون عنوان می کند PYD از غرب فرات عبور کند به آنانحمله خواهیم کرد. این سخن به معنی این است: اگر به مواضع داعش حمله کنید ما شما را مورد تهاجم قرار می دهیم. از این جا عنوان می کنم جرابلس از اراضی شما نیست. PYD وارد جرابلس شده و داعش را از آنجا بیرون خواهد راند و جناب داوود اوغلو شما تنها نظاره گر خواهید بود.
رئیس مشترک HDP خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیون کرد در ترکیه زندگی می کنند. در واقع این اظهارات توهین به ۲۰ میلیون شهروند ترکیه است. ما PYD را به عنوان گروه تروریستی به شمار نمی آوریم. این حزب در مقابل ترکیه نه تنها هیچ اقدام نظامی و خشونت باری نداشته بلکه کوچکترین بی احترامی نیز به این کشور نکرده است.
لازم به ذکر است که احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرده بود: «حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) حق عبور از غرب رود فرات را ندارد. اگر بخواهد از آن مسیر عبور کند به آنان حمله خواهیم کرد و تا کنون دوبار این کار را کرده ایم».
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین