۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وارونه جلوه دادن عضویت افراد زیر ۱۸ سال در پ ک ک و زیر شاخه ی تروریستی فرقه!!! (تصاویر)

وارونه جلوه دادن عضویت افراد زیر ۱۸ سال در پ ک ک و زیر شاخه ی تروریستی فرقه!!! (تصاویر)

  • ۲۴ دی ۱۳۹۳
  • ۲۴۱ بازدید
  • ۰

شاخه ی نظامی حزب دموکراتیک( YPG) در شمال سوریه بعنوان زیر شاخه ی سوری پ ک ک پس از پیگیری‌ نهادهای حقوق بشری در این کشور درخصوص عضویت کودکان و نوجوانان در این فرقه ، بلافاصله با انتشار بیانیه ی واقییعت را کتمان ، و اعلام کرده افراد زیر ۱۸ سال را به عضویت نمی‌پذیرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک تروریستی پ ک ک و زیر شاخه های تروریستی آن از بدو تاسیس تا کنون نو جوانان و جوانان بسیاری را را به عضویت فرقه در آورده اند. فریب کودکان و نوجوانان از مهمترین استراتژی پ ک ک در جذب اعضاء می باشد . افراد عاقل و با سواد به سختی در حیله و نیرنگ آنان گرفتار می گردد بنابراین درصد بیشتری از اعضای گروهک را کودکان و نوجوانان ۱۰ الی ۱۸ سال تشکیل می دهد.
کارشناسان و محققان در زمینه‌ی حقوق بشر و حقوق کودکان در آخرین تحقیق خود از حضور ۳۰۰۰ کودک از زمان تاسیس این فرقه (در سال ۱۹۷۸ میلادی) تاکنون نوشته‌اند.
شاخه‌ی نظامی حزب دموکراتیک (YPG) در شمال سوریه که بعنوان زیرشاخه‌ی سوریه‌یی پ‌ک‌ک شناخته شده است، اخیراً با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرده افراد زیر ۱۸ سال را به عضویت نمی‌پذیرد. انتشار این بیانیه پس از پیگیری‌ نهادهای حقوق بشری در این کشور درخصوص عضویت کودکان و نوجوانان در این فرقه بوده است. هرچند درصدد مخفی کردن این موضوع هستند، اما فعالیت چندین ماهه‌ی YPG به وضوح حضور این قشر کم سن و سال را در میان اعضای مسلح آشکار می‌سازد.

در اوایل آشوب‌ها و یا به قول بسیاری از سیاستمداران و منتقدان حزب دموکراتیک ( PYD ) پروسه‌ی تعویض قوا، هر بچه‌یی که آمادگی خود را برای عضویت در این شاخه‌ی نظامی اعلام می‌کرد؛ بلافاصله درخواست وی قبول می‌شد و به عضویت ی‌پ‌گ درمی‌آمد. طی ماههای گذشته، دهها و شاید صدها تن از آنها در جنگ با جبهه‌النصره و داعش کشته شده‌اند. اکنون پس این همه قتل‌عام و نقض حقوق کودکان، تازه به این فکر افتاده‌ که به کودکان و نوجوانان اجازه‌ی عضویت ندهد. اگر اعضای کمتر از ۱۸ سال را از ی‌پ‌گ جدا کنند، شاید دیگر کسی باقی نماند و اگر هم تعداد اندکی باقی بمانند؛ از اعضای قدیمی پ‌ک‌ک هستند که اصالتاً سوریه‌یی هستند و با شروع آشوب‌ها و با دستور پ‌ک‌ک به این مناطق اعزام شده‌اند. ضمناً این فرقه در اوایل شمار زیادی از بچه‌ها را نیز با زور به خدمت می‌گرفت.

از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ این رسم از مادر خویش (پ‌ک‌ک) به ارث برده‌اند. چراکه با نگاهی کوتاه با آلبوم اعضای این فرقه‌ها و به ویژه کشته‌های آنان، متوجه خواهیم شد که حتی بچه‌های ۸ ، ۱۱ و ۱۳ ساله هم وجود داشته و دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *