۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هیئتی اقتصادی از استان آذربایجان غربی به روسیه سفر می کنند

هیئتی اقتصادی از استان آذربایجان غربی به روسیه سفر می کنند

  • ۱۰ دی ۱۳۹۴
  • ۳۰۰ بازدید
  • ۰
 هیئت اقتصادی از استان آذربایجان غربی برای بررسی میدانی بازار روسیه جهت توسعه صادرات استان، به این کشور اعزام شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روابط عمومی استانداری آذرباجان غربی، چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان آذربایجان غربی صبح امروز با حضور «قربانعلی سعادت»  استاندار آذربایجان غربی، «تقی کهوریان» معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداردر محل استانداری برگزار شد.
در این جلسه که یکی از دستورات آن بررسی بازار روسیه بود، با دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد، هیئتی اقتصادی از استان آذربایجان غربی برای بررسی میدانی بازار روسیه جهت توسعه صادرات استان، به این کشور اعزام شود.
همچنین سعادت تاکید کرد، جلسه ای کارشناسی با حضور معاون برنامه ریزی استاندار، دستگاههای ذیربط و بخش خصوصی جهت ارائه راهکارهای ارتقای صادرات محصولات استان به روسیه، برگزار گردد.
برآورد هزینه برگزاری نمایشگاه ها و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و اقتصادی در استان از دیگر موارد مورد درخواست استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.
وی در این ارتباط گفت: هزینه سالانه برگزاری نمایشگاههای خارجی و سفر هیئت های خارجی به استان باید برآورد شود تا از محل بودجه استانی، رقمی را برای این موارد که به توسعه صادرات استان کمک می کند، اختصاص دهیم.
استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار شناسایی و احصاء دقیق موانع و مشکلات صادرات استان شد و گفت: ما در استان بدنبال تسهیل شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستیم و در تلاشیم با کمک دستگاههای استانی و ملی، موانع و مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادرات را مرتفع نماییم.
سید جعفر اسکندری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی نیز در این جلسه، آذربایجان غربی را یکی از استان های فعال کشور در حوزه تجارت خارجی عنوان کرد و گفت: ۱۵ درصد فعالیتهای اقتصادی استان، مربوط به بخش تجارت است و بطور میانگین در استان، ۲۰۰۰ فعال تجاری و بازرگان فعالیت می کنند.
وی همچنین وجود ۷ گمرک تجاری فعال، ۶ بازارچه مرزی فعال، تشکل های صادراتی فعال، ۲ سایت نمایشگاهی و وجود اتحادیه های تخصصی در استان را از ظرفیت های آذربایجان غربی در بحث توسعه تجارت خارجی برشمرد.
اسکندری در ادامه، ورود و صادرات محصولات استان به روسیه را از اولویت های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا، کمیته ای تخصصی برای بررسی بازار روسیه در استان تشکیل شده و راهکارهای افزایش صادرات محصولات استان بویژه در بخش کشاورزی به روسیه را بررسی می کند./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *