۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هویت طلبی ، سیاست راهبردی پژاک در ایران

هویت طلبی ، سیاست راهبردی پژاک در ایران

  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۳۷۰ بازدید
  • ۰

پژاک با بهرمندی از واژه هویت طلبی توسط فعالان مدنی و سیاسی تفکرات نژادپرستی و قوم گرایانه را ترویج می دهد.

به گزارش انجمن بی تاوان ، امروزه بسیاری از صاحبنظران بر این باور هستند که قومیت، قوم‌گرایی و ناسیونالیسم از موضوعات حساس کشورها محسوب می‌گردد. طی چند دهه اخیر به موازات افزایش ظرفیت‌های اطلاعاتی دنیای مدرن تنش‌های قومی ‌فزونی یافته و مسائل جدیدی را بوجود آورده‌اند.
تفکرات هویت طلبی، به مرور زمان در افراد این باور را به وجود می آورد که ریشه همه فریب ها و اغفال ها حکومت است. در نظر او حکومت مظهر و معرِّف تمام صفات منفی از قبیل استبداد، خشونت، ظلم و ستم، تبعیض و نابرابری، فریب کاری و امثال آن است.

در جمع بندی نگاه هویت طلبان به کردها باید بگوییم، در یک سر طیف، “کرد” به صورت انسانی، مظلوم و ستمدیده تصویر می شود، چرا که او هم مثل سایر اقوام ایرانی نمی تواند از زبان و فرهنگ خود دفاع کند.

امروزه گروه تجزیه طلب و تروریستی پ ک ک و پژاک با بهره مندی از واژه هویت طلبی در جامعه کُردی ایران اهداف سازمانی خود را پیش می برد .
پژاک پس از تاسیس سیستم جامعه دمکراتیک کودار ،برنامه های منسجمی در راستای نفوذ به جامعه کُردی ایران ترسیم کرد . پژاک بصورت چراغ خاموش توانست برخی از سیاست های گروه را در قالب فعالیت های مدنی و سیاسی اجرایی نماید .

پژاک در برنامه های ایدئولوژیک فرقه توانسته است افکار عمومی را منحرف نماید و هویت طلبی کردها را برنامه ای برای احیای زبان مادری ، فرهنگ کُرد و یا تاریخ پایمال شده کُردها اعلام می دارد .

هویت طلبی از سیاست های کنونی پژاک بوده که متاسفانه جامعه را بسوی تفکرات نژاد پرستانه و قوم گرایانه سوق داده است.
برخی از فعالان مدنی و سیاسی کُرد با فعالیت در رسانه ها و یا برگزاری نمایش نامه های کُردی تفکرات نژاد پرستی را ترویج می دهند. ترویج نژاد پرستی از سیاست های محسوس پژاک در ایران بوده تا بدین شیوه جامعه را بسوی آشوب و اغتشاش سوق دهد.

فعالان مدنی و سیاسی کُرد خواسته و یا ناخواسته فعالیت های خود را در راستای قوانین جمهوری اسلامی ایران عنوان نموده و خود را وفادر به انقلاب و رهبری معرفی می نمایند ،پوششی را که فعالیت های آنان را قانونی جلوه می دهد.

رشد قارچ گونه برخی از کانال های تلگرامی کُردی با اهداف به ظاهر هویت طلبی و تبعیت از قوانین جمهوری اسلامی ایران نمونه ی بارز از فعالیت های هوشمندانه تروریست ها در ایران است. این کانالهای تلگرامی سرکوب پ ک ک توسط دولت ترکیه را بهانه قرار داده و با پوشش خبری تحولات مناطق کردنشین سوریه ،عراق و ترکیه ، این فعالیت ها را حمایت از کردهای خاورمیانه عنوان داشته و در مقابل با توهین به ترکیه و ترک ها منجر به ایجاد تنش و اختلاف با ترک های ایران می شوند.
رفتارهای توهین آمیز این رسانه های کُردی منجر به ایجاد تنش و اختلاف میات ترک و کُرد می شود و این اختلاف کاملا جزء اهداف تروریست محسوب می گردد.

نکته قابل توجه اینکه محکوم کردن عملیات های ترکیه در راستای نابودی پ ک ک بمنزله حمایت از تروریست های پ ک ک می باشد و حمایت از تروریست ها از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است ،اکنون چگونه مدعی فعالیت در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند ؟

هرزگاهی برخی از این رسانه ها با انتشار تاریخ های جعلی اقوام ایرانی ، به تنش و نارضایتی ها دامن می زنند.برانگیختن احساسات و هیجانات جوانان کُرد و یا ترویج جریان های ناسیونالیستی از دیگر فعالیت های فعالان مدنی و سیاسی کُرد می باشد.

امید است مسئولین نظام و نیروهای امنیتی با رصد هوشمندانه فعالیت های مدنی مانع از ترویج تفکرات نژادپرستی و قوم گرایی شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین