۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • همکاری پ.ک.ک با داعش و مشارکت آمریکا در اقدامات داعش

همکاری پ.ک.ک با داعش و مشارکت آمریکا در اقدامات داعش

  • ۲۷ آبان ۱۳۹۶
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۰

روزنامه ینی شفق در گزارشی اعلام کرد: یکی از عناصر گروه تروریستی داعش به نام ‘ابو زید’ در حین ورود به خاک ترکیه دستگیر شد و در جریان بازجویی ها اطلاعات مهمی از جمله مشارکت آمریکا در عملیات های مخفی گروه تروریستی داعش و همکاری با پ.ک.ک را برملا کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان ، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در گزارشی نوشت: گروه تروریستی داعش با ورود به جنگ داخلی سوریه و عراق توانست با حمایت آمریکا بیش از ۳۰ درصد قلمرو این دو کشور را اشغال کند و به واقع عرصه ای را برای جولان جدایی طلبان پ.ک.ک فراهم کرد و این اواخر مناطق تحت حاکمیت خود را در اختیار پ.ک.ک و پیشمرگه قرار داد و نیروهایش را در مقیاسی بزرگ از این مناطق خارج کرد به طوری که بسیاری از عناصر تروریستی داعش با حمایت آمریکا از موصل و رقه خارج شدند.
به نوشته این رسانه، یکی از تروریست های خارج شده از شهر رقه به نام ‘ابو زید’ و اهل کشور مصر، هنگام ورود به خاک ترکیه توسط نیروهای مخالف دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفت که در نتیجه آن اخبار و اطلاعات مهمی درباره مشارکت های آمریکا با گروه های تروریستی از جمله داعش و پ.ک.ک و پ.ی.د فاش شد.
به ادعای این رسانه، ابو زید در اعترافاتش اذعان کرد: بیش از ۲ هزار نفر از عناصر داعش از رقه خارج شدند و سازمان جاسوسی آمریکا این تروریست ها را با توجه به شرایط متغیر بمب گذاری و عملیات تروریستی، به کشورهای مختلف منتقل کرد.
به نوشته ینی شفق، ابو زید در اعترافاتش گفت: سازمان سیا بسیاری از عناصر داعش از جمله من را برای مقابله با ارتش ترکیه از رقه به روستای حما منتقل کرد و همچنین با گروگان گرفتن خانواده برخی عناصر داعش، آنها را مجبور به بمب گذاری در کشورهای مختلف کرد.
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: هشت نفر دیگر از عناصر داعش که به مانند ابو زید به حما منتقل شده بودند و از آنجا قصد ورود به ترکیه را داشتند، دستگیر شدند و در اعترافات خود عوامل انتقال تروریست ها را آمریکا و برخی از افسران رده بالای اطلاعاتی کشورهای غربی معرفی کردند.
این رسانه افزود: ابو ریاض از دیگر عناصر دستگیر شده که به مدت یک سال و نیم مسئول امور مالی داعش در شهر رقه بود، حین ورود به ترکیه دستگیر شده و در اعترافات خود به انتقال چندین بمب گذار انتحاری به کشورهای مختلف با همکاری اطلاعاتی آمریکا اذعان کرد و همچنین فردی به نام ‘شیشهانی’ از افسران نظامی سابق گرجستان و فرمانده ارشد نظامی داعش را عامل سرویس های جاسوسی روسیه معرفی کرد که در سال ۲۰۱۲ مامور روسیه در افغانستان بود و با شروع جنگ داخلی سوریه به این کشور منتقل شد.

 

منبع:کوردپاریز
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *