۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • همکاری پژاک با ایران و چالش عظیم میان بارزانی و پژاک

همکاری پژاک با ایران و چالش عظیم میان بارزانی و پژاک

  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
  • ۳۷۴ بازدید
  • ۰

اتهام زنی و توهم گویی احزاب کُردی بمنظور کسب اعتبار و مقبولیت مردی تبدیل به چالش بزرگ میان بارزانی و پژاک شده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : احزاب کُردی دمکرات و پژاک از همان ابتدا با اتهام زنی همدیگر را واپسگرا و عامل نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی می کنند.

چندی پیش نیجروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در مصاحبه با صدای امریکا با موضع گیری بر علیه پژاک و حمایت از دمکرات ها چالش بزرگی را بوجود آورده است .بارزانی در خصوص عملیات های تروریستی اخیر حزب منحله دمکرات در خاک ایران سخنانی را بر سر زبان آورد که این سخنان با واکنش تند گروهک تروریستی پژاک مواجه شد.

نیجیروان بارزانی در این مصاحبه تلویحا از حزب دمکرات حمایت  و اعلام نمود ،”چرا جمهوری اسلامی ایران نسبت به دمکرات ها این گونه حساسیت نشان می دهد در حالی که گروهک پژاک چندین عملیات در خاک جمهوری اسلامی ایران انجام داده ولی نظام جمهوری اسلامی ایران چندان حساسیتی به عملیات پژاک نشان نداده است.” پژاک این سخنان بارزانی را بر علیه خود تجزیه و تحلیل نموده و  هدف  نیچیروان بارزانی از چنین اظهاراتی را اتهام زنی به پژاک خوانده است .

از دیدگاه پژاک ، بارزانی در این مصاحبه ، پژاک را متهم به همکاری با جمهوری اسلامی ایران کرده و تمام سیاست های حزب را همسو با سیاست های ایران عنوان داشته است.

ریزان جاوید در مصاحبه نوروز تی وی با بکارگیری الفاظ تند بارزانی ها را خانواده پلید،خائن و فتنه جو معرفی کرد.ریزان جاوید در این مصاحبه نیجیروان بارزانی از عومل جمهوری اسلامی در پارت دمکرات معرفی کرده و اظهارات نیجیروان بارزانی را توطئه بر علیه پژاک اعلام نمود.

قدرت ، اقتدار و نقش تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و از طرفی دیگر ناکارآمدی ،عدم مقبولیت و جایگاه مردمی و مهم تر از همه  قرار گرفتن در مسیر فروپاشی ،احزاب کُردی نظیر دمکرات و پژاک  را وادار به اتهام زنی و ادعاهای واهی بر علیه یکدیگر کرده است.

جمهوری اسلامی ایران احزاب کُردی نظیر دمکرات و پزاک را گروه تروریستی خوانده و بنا به سیاست شفاف و روشن نظام هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی بر سر میز مذاکره با تروریست ها نشده و نخواهد نشد.

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *