۳۱ فروردین ۱۴۰۳

همکاری “داعش”و “پ ک ک “در ترکیه

  • ۱۹ دی ۱۳۹۶
  • ۳۰۷ بازدید
  • ۰

روزنامه ینی اکیت در خبری اعلام کرد که نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در زمینه تامین سلاح و طراحی عملیات تروریستی با عوامل گروه تروریستی داعش در داخل ترکیه همکاری می کنند.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از ینی اکیت ترکیه ، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی آکیت در خبری نوشت: ماموران امنیتی ترکیه با دستگیری گسترده عناصر گروه تروریستی داعش در هفته ها و ماههای اخیر در شهرهای مختلف، ضربه محکمی بر شبکه پیچیده این گروه تروریستی وارد کرده اند.
به نوشته این رسانه، عناصر داعش در بازجویی های صورت گرفته توسط ماموران امنیتی ترکیه، به همکاری با نیروهای پ.ک.ک اعتراف کرده اند.
ینی آکیت افزود: یک روز مانده به مراسم گرامیداشت سالگرد اعلام جمهوریت ترکیه، ماموران پلیس ضد ترور استانبول یک خودرو و یک موتور سیکلت بمب گذاری شده در پارکینگ یک مرکز خرید در منطقه بایرام پاشا را شناسایی و خنثی کرده و در پی آن چهار داعشی را دستگیر کردند.
به نوشته ینی آکیت، این چهار داعشی در نتیجه بازجویی ها، به تامین سلاح و لوازم ساخت بمب از نیروهای پ.ک.ک اعتراف کرده اند.
این رسانه نوشت: ماموران در بازجویی ها از نقش واسطه ای فردی به نام فرهاد قهرمان و در ادامه فردی به نام عبدالمناف اوبین از اعضای پ.ک.ک در تامین سلاح داعش مطلع شده و در کوتاهترین زمان آنها را دستگیر کردند.
به گزارش ایرنا، حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.
این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.
این تشکیلات حدود هشت ماه پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرد.
دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور و نیز در شمال عراق آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.
مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.
در ماهها و هفته های اخیر نیز، بسیاری از عناصر گروه تروریستی داعش در عملیات های گسترده ماموران امنیتی ترکیه دستگیر شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین