۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هشدار پ.ک.ک به قباد طالبانی

  • ۱۹ دی ۱۳۹۷
  • ۳۱۵ بازدید
  • ۰

حزب جنبش آزادی با تنظیم شکایت رسمی در دادگاه به معاون نخست وزیر اقلیم کردستان به دلیل تعطیلی دفاتر این حزب، هشدار داده و خواستار بازنگری در این تصمیم شد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از سایت خبری روژنیوز، حزب جنبش آزادی که به عنوان جریان نزدیک به پ.ک.ک، در اقلیم کردستان، شناخته می شود؛ از طریق وکیل رسمی خود دادخواستی را علیه قباد طالبانی از اعضای ارشد اتحادیه میهنی کردستان و معاون نخست وزیر اقلیم کردستان تنظیم و وی را مسئول اصلی و مستقیم تعطیلی دفاتر این حزب در شهرهای استان سلیمانیه دانسته است.

حزب جنبش آزادی از طریق این دادخواست به قباد طالبانی هشدار داده و خواستار بازنگری وی در حکم خود که فعالیت احزاب فاقد مجوز در اقلیم را ممنوع اعلام کرده بود، شده و تاکید کرده که در غیر این صورت به صورت رسمی علیه طالبانی در دادگاه اقلیم شکایت می کند.

در دادخواست حزب جنبش آزادی تصمیم به تعطیلی دفاتر حزب جنبش آزادی با استناد به ابلاغیه کمیسیون عالی انتخابات عراق، ستم علیه این حزب قلمداد و ۱۵ روز مهلت نیز برای بازنگری در این تصمیم تعیین شده است.

وکیل حزب جنبش آزادی تاکید کرده که پس از این ۱۵ روز این حزب به صورت قانونی حق دارد علیه قباد طالبانی در دادگاه اقلیم شکایت خود را طرح کند.

پیشتر و در پی فرمانی که قباد طالبانی مبنی بر ممنوعیت فعالیت احزاب فاقد مجوز در اقلیم کردستان، نیروهای امنیتی وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان اقدام به تعطیل کردن دفاتر حزب جنبش آزادی در شهرهای استان سلیمانیه کردند.

از سوی دیگر رئیس کمیسیون عالی انتخابات عراق با ارسال ابلاغیه ای به دولت اقلیم کردستان تاکید کرد که حزب جنبش آزادی در سال ۲۰۱۴ در عراق تأسیس و در سال ۲۰۱۷ نیز مجوز قانونی و رسمی فعالیت را از دولت عراق دریافت کرده و به عنوان حزبی قانونی و رسمی در این کشور محسوب شده و مجوز فعالیت سیاسی در تمام مناطق عراق را دارد.

حزب جنبش آزادی اعلام کرده که از بدو تأسیس در ۲۰۱۴ به صورت قانونی خواستار دریافت مجوز از دولت اقلیم کردستان شده، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده و همچنین تاکید می کند که اعمال فشار بر این حزب از سوی اتحادیه میهنی به منظور جلب رضایت ترکیه و از سرگیری روابط اتحادیه میهنی با این کشور صورت می گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین