۹ فروردین ۱۴۰۳

هشدار پ.ک.ک به دولت ترکیه

  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۱

یک مقام ارشد حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به ترکیه درباره “پرداخت بهای سنگین” عملیاتش علیه این گروه هشدار داد، این در حالی است که درگیری‌های جدیدی در جنوب شرقی ترکیه بین دو طرف در حال انجام است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی اعلام کردند که یک مرد چهل ساله در حملات مسلحانه میان نیروهای ترکیه و پ.ک.ک در شهر دیاربکر کشته شد. همچنین یک فرد دیگر در حملاتی توسط جوانان وابسته به پ.ک.ک به هنگام تلاش نیروهای پلیس برای باز کردن جاده مسدود شده توسط شبه‌نظامیان مجروح شد.

پس از عملیات مسلحانه در ترکیه، آنکارا به طور همزمان بمباران مواضع داعش در سوریه و مواضع پ.ک.ک در شمال عراق و جنوب شرقی ترکیه را آغاز کرده است.

خبرگزاری فرات طرفدار پ.ک.ک به نقل از مراد کاراییلان، از فرماندهان ارشد پ.ک.ک اعلام کرد که آنها تجربیات بسیاری دارند و به خوبی می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند: “ترکیه یک اشتباه بزرگ به دلیل حملات علیه پ.ک.ک انجام می‌دهد و آنها هزینه سنگین کار خود را خواهند پرداخت.”

با این حال کاراییلان اعلام کرد که هنوز برنامه‌ای برای برپایی جنگ ندارند.

وی ادامه داد: درگیری‌های ما در مسیر برنامه‌ریزی شده و کنترل شده ادامه دارد.

همچنین روز جمعه بیش از دو هزار نفر در شهر دیاربکر در اعتراض به عملیات نظامی اخیر و پایان روند مذاکرات صلح به خیابان‌ها آمدند.

 

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. بابا دارن میکشن شما رو پس کی میخوایی جواب بدی دلقک.قرار بود حتی اگه به pyd هم حمله شد کل ترکیه رو به میدان جنگ تبدیل کنی حالا دارن خودتو میزنن.از این بلوف دیگه گذشته کارتون.شما اگه چیزی داشتی تا الان رو کرده بودی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *