۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار قائم مقام شنگال به پ ک ک

  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
  • ۲۱۰ بازدید
  • ۰

قائم مقام شنگال واقع در شمال عراق باردیگر از حضور اعضای مسلح پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در داخل واطراف این شهر ابراز نارضایتی کرد و آنها را به آشوب و اخلالگری متهم کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از رسانه‌های اقلیم کوردستان عراق، محما خلیل قائم‌مقام شنگال در این باره اظهار داشته: اعضای مسلح پ‌ک‌ک با وجود اینکه بارها از آنها خواسته شده که این شهر و ساختمان‌های اداری و دولتی را ترک کنند؛ اما همچنان بر موضع ضد کُردی خود اصرار دارند.

طبق اظهارات خلیل، حکومت مرکزی عراق هم از آنها حمایت می‌کند و این گروه هم در چندین مکان در داخل شهر و در برخی از روستاهای اطراف آن، پرچم عراق و حزب خود را برافراشته‌اند و محل را ترک نمی‌کنند.

خلیل در ادامه گفته: کسی از پ‌ک‌ک نخواست که در عملیات آزادسازی شنگال شرکت کند و حضور هم نداشت و در آینده‌ هم توان مقاومت و حفاظت از این شهر را نخواهد داشت، بنابراین بهتر است خود این شهر را ترک کند و بیش از این برای مردمان این مناطق دردسر درست نکند، چراکه ما هرکاری که انجام می‌دهیم، این گروه عکس آنرا انجام می‌دهد و این تعریفی جز اخلالگری و آشوب ندارد.

گفتنی است تاکنون بارها مقامات مسؤل در این منطقه به این گروه هشدار داده‌اند تا از این منطقه خارج شود، اما پ‌ک‌ک در همان روزهای نخست بعد از آزادسازی این شهر توسط نیروهای پیشمرگه اقلیم، بلافاصله درصدد اعلام کانتون شنگال برآمد که با واکنش تند مقامات اقلیم مواجه شد و اخیرا هم در منطقه‌ی پشدر و رانیه با همکاری جنبش تغییر درصدد اعلام کانتون راپرین بودند و گفته می‌شود در منطقه گرمیان و حلبچه هم در میان مردم حضور یافته‌ و بحران اقتصادی اقلیم را به عنوان وسیله‌یی در دست خود گرفته‌ تا با آن مردم را علیه حکومت بشوراند و به قول قدیمی‌ها ( از‌ آب گل‌آلود ماهی بگیرد).
منبع: کوردپاریز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین