۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • هشدار شدیداللحن اردوغان به کردهای سوریه؛ به هرقیمتی جلوی تشکیل دولت کردی در شمال سوریه را می گیریم

هشدار شدیداللحن اردوغان به کردهای سوریه؛ به هرقیمتی جلوی تشکیل دولت کردی در شمال سوریه را می گیریم

  • ۷ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۰۴ بازدید
  • ۰

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی شدید اللحن اعلام کرد که کشورش برای جلوگیری از تشکیل حکومتی کردی در شمال سوریه هرتاوانی که لازم باشد خواهد پرداخت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی مهم عنوان کرد: مخاطبم تمام جهانیان است؛ ترکیه به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد در شمال سوریه (جنوب ترکیه) یک دولت جدید کردی تشکیل شود. به هر نحوی که باشد تاوان آن هر چیزی که باشد از به وجود آمدن دولت جدید در شمال سوریه ممانعت کرده و با آن به مبارزه خواهیم پرداخت. در شمال سوریه هدف از تشکیل دولت جدید موفقیت نهایی عملیات تغییر بافت جمعیتی آن منطقه است. ترکیه از این مسئله چشم پوشی نخواهد کرد.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: تراژدی دردناک کشتار انسان ها که در سوریه در حال تداوم است سنگینی آن بر دوش ترکیه و کشورهای همسایه سوریه افتاده است و این مسئله را عادلانه نمی دانیم. کسانی که به سوریه سلاح و بمب ارسال می کنند ذره ای در فکر این مردم فقیر و بیچاره سوری نیستند. تاوان این کارشان را دیر یا زود پس خواهند داد. از کشورهای توسعه یافته دعوت می کنم در این خصوص حساسیت های بیشتری از خود نشان دهند.
اردوغان خاطرنشان کرد: در حالی که حسن نیت ترکیه در برخورد با بحران سوریه و عراق کاملا آشکار است از داخل و خارج در حال نمایش دادن یک تصویر غیر واقعی از ترکیه در برخورد با این تحولات هستند. در گذشته نه چندان دور ما شاهد اتفاقاتی در داخل ترکیه بودیم که با بهانه قرار دادن کوبانی حوادث ۶ – ۷ – ۸ اکتبر ۲۰۱۴ را به وجود آوردند. در این تظاهرات ۵۰ شهروند ترکی جان خود را از دست دادند. باز در کوبانی درگیری رخ داد و باز هم تلاش می شود تا ترکیه را به آستانه همان تظاهرات و آتش بکشانند. ترکیه البته که از مبارزات برای آزادی در سوریه حمایت می کند. البته که مبارزات عراق را با حسن نیت دنبال می کند. ولی به هیچ عنوان با گروه های تروریستی در یک جبهه قرار نخواهد گرفت. حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) همان PKK است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *