۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هشدار تند حزب دمکرات به‌ پ.ک.ک

  • ۲ اسفند ۱۳۹۴
  • ۲۰۲ بازدید
  • ۰

یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان (پارتی)، با اشاره‌ به‌ اینکه‌ پ.ک.ک و جنبش تغییر سعی در اعـمال فشار بر حزب اتحادیه‌ میهنی و سیستم اداری استان سلیمانیه‌ را دارند، در مورد احتمال ایجاد هرگونه‌ آشوب در این استان ‌ هشدار داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس ، صلاح دلو در گفتگو با پایگاه خبری باس نیوز (نزدیک به‌ حزب دمکرات کردستان) جنبش تغییر را به‌ تلاش برای ایجاد آشوب و اغتشاش در استان سلیمانیه‌ و گسترش نفوذ و قدرت پ.ک.ک در این استان که‌ به‌ منطقه‌ نفوذ حزب اتحادیه‌ میهنی کردستان شناخته‌ می‌شود، متهم کرد.
عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات، افزود که‌ جنبش تغییر و پ.ک.ک برخی افراد را در شهر کلار علیه‌ حزب دمکرات، تحریک کرده‌ و آنان را به‌ حمله‌ به‌ ساختمان‌های این حزب در این منطقه‌ بە بهانه‌ عدم پرداخت حقوق کارمندان سوق دادەاند.
وی با ادعای اینکه عوامل خارجی در ‌ آنچه‌ در استان سلیمانیه‌ می‌گذرد دخیل هستند، در مورد احتمال ایجاد اغتشاش و ناامنی در این استان هشدار داده‌ و از مردم آن خواست که‌ در مقابل این‌گونه‌ اقدامات هوشیار باشند.
صلاح دلو همچنین گفت که‌ پ.ک.ک در سلیمانیه‌ اهداف شومی داشته‌ و آنچه‌ اکنون در این استان انجام می‌شود غیرقانونی است و سکوت اتحادیه‌ میهنی در مقابل اقدامات پ.ک.ک نیز موقتی است، چراکه‌ پ.ک.ک درصورتی‌که‌ جایگاه خود را در این منطقه‌ تثبیت کند، اتحادیه‌ میهنی را محدود خواهد کرد.
وی تأکید کرد که‌ کنترل پ.ک.ک بر استان سلیمانیه‌ و نهادها و ارگان‌های این استان به‌هیچ‌روی از سوی حزب دمکرات و اتحادیه‌ میهنی قابل‌قبول نیست و با این اقدامات مقابله‌ خواهند کرد.
این در حالی است که‌ طی روزهای گذشته،‌ برخی رسانه‌های نزدیک به‌ پارتی با انتشار اخباری اعلام کردند که‌ جنبش تغییر در تلاشی برای سلطه‌ بر سلیمانیه‌؛ خواستار همکاری و کمک پ.ک.ک، در تشکیل واحدهای مسلح و کنترل نظامی استان سلیمانیه‌ و حوالی آن شده‌ است.
اما این اخبار، واکنش جنبش تغییر را به‌ دنبال داشته‌ و شورش حاجی، سخنگوی گوران در گفتگو با پایگاه خبری شارپرس، تأکید کرد که‌ تمامی اخبار منتشرشده‌ در این مورد کذب و عاری از حقیقت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *