۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هشدار اوجالان؛ این آخرین شانس است

  • ۲۳ آذر ۱۳۹۳
  • ۲۸۹ بازدید
  • ۰
خطیب دجله عضو هیئت امرالی و رئیس کنگره جوامع دموکراتیک مدعی شد که اوجالان در پیامی که نخواسته است رسانه ای شود به حکومت هشدار داده است که این آخرین شانس برای صلح است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، خطیب دجله، رئیس کنگره جوامع دموکراتیک (DTK) در سخنانی ضمن اشاره به این که در روند مذاکرات به یک نقطه بسیار حساس رسیده ایم، تصریح کرد: اوجالان در آخرین دیداری که داشتیم سخنان مهمی زد که ما در اختیار رسانه ها قرار ندادیم.
رئیس کنگره جوامع دموکراتیک اعلام کرد: در آخرین دیدار عبدالله اوجالان اعلام کرد: “به حکومت بگویید، کسی را تهدید نمی کنیم ولی این آخرین شانس است. با پیش نویس مذاکرات صلح در نهایت ۵-۴ ماه و حداکثر تا آوریل ۲۰۱۵ تمام مراحل را باید طی کرده و به یک حل و فصل سیاسی رسید. در غیر این صورت کاسه صبر ما در حال لبریز شدن است. این گونه نمی توانیم ادامه دهیم”. این سخنان در اختیار رسانه ها قرار نگرفته بود یعنی عبدالله اوجالان خود، نخواست رسانه ها در جریان این سخنان قرار گیرند. ولی با توجه به وضعیت کنونی مجبور به بازگویی آن شدیم.
خطیب دجله که در اولین مجمع عمومی کنگره جوامع دمواکراتیک سخنرانی می کرد، ضمن اشاره به این که حکومت باید ارزش روند مذاکرات را بداند، اظهار داشت: در مورد پیش نویس مذاکرات صلح  عبدالله اوجالان هیچ کس نباید کم کاری کند. اوجالان در آخرین دیدار خود گفته بود ۱۷روز بعد منتظر شما هستم. ۱۴ روز از این فرصت گذشته است و ما باید به جزیره امرالی رفته و به عبدالله اوجالان بگوییم تنها کوه قندیل و کنگره جوامع کرد به صورت شفاف و آشکار موافق پیش نویس است. حکومت درباره این پیش نویس چه می گویید تا کنون نمی دانیم. ما باید ارزش این روند مذاکرات و نقطه تاریخی که اکنون در آن قرار داریم را بدانیم. عبدالله اوجالان در این روند تمام سعی خود را دارد انجام می دهد تا بتواند افراد حکومتی را برای دیدار با خود مجاب کند. و معتقد است راهی به غیر از روند مذاکرات برای هیچ کس سودی نخواهد داشت. اوجالان در سخنان خود گفته بود ما اجازه نخواهیم داد با کم کاری حکومت این روند بدون نتیجه متوقف شود. به همین خاطر به حکومت هشدار می دهیم. آنالیز ها و بررسی های که ما انجام می دهیم آنها هم می توانند انجام دهند فقط مسئله مهم این است که ارزش نقطه تاریخی را که در آن قرار داریم را حکومت نیز به مانند ما درک کند. درباره پیش نویس مذاکرات هیچ کس نباید کم کاری کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین